پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450922 تاریخ : 1397/12/16-09:35:55
,10028,10033,
فعالیت یک سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد

فعالیت یک سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور پیش بینی کرد: این سامانه موجب بارش های رگباری در استان های جنوبی و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی طی دو روز آینده می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کبری رفیعی اظهار داشت: امروز در بخش هایی از شرق، جنوب و شمال شرقی شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود؛ اما سامانه بارشی دیگری از عصر امروز وارد کشور شده و شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر را بارانی خواهد کرد. 

وی افزود: این سامانه موجب بارش باران در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان امروز و فردا در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان می شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت این سامانه از عصر فردا از شمال غرب کاسته می شود و در شمال شرق کشور افزایش می یابد. بر همین اساس بارش ها در استان های قم، جنوب تهران، شمال لرستان و گیلان بیشتر تشدید می شود.
به گفته رفعتی روز شنبه (18 اسفند) به جز نوار غربی و جنوبی بیشتر مناطق کشور درگیر باران خواهند بود و استان های یزد، غرب خراسان جنوبی شاهد ریزش باران های شدید هستند. 
وی افزود: استان خوزستان روز جمعه (17 اسفند) شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و در نتیجه آن کاهش دید افقی است. 
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها در جنوب و جنوب شرق کشور به صورت رگباری خواهد بود و در این مناطق شاهد آبگرفتگی معابر هستیم همچنین از آنجا که انتظار داریم این سامانه در مناطق سردسیر بارش به صورت برف را ایجاد کند لغزندگی جاده ها و کاهش دید افق در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

کاهش دما در کشور

رفعتی با اشاره به کاهش دما در بیشتر مناطق کشور گفت: نیمه غربی در روزهای جمعه و شنبه و نیمه شرقی روز یکشنبه (19 اسفند) با کاهش 4 تا 8 درجه ای دما رو به رو خواهد بود.
«تهران نیز امروز کمی ابری با وزش باد است، اوایل شب احتمال بارش پراکنده وجود دارد و فردا بارش های بیشتر شروع می شود. حداقل دمای تهران امروز 7 درجه و حداکثر 16 درجه است و دمای هوای صبح امروز 9 درجه گزارش شده است». 
به گفته رفعتی بندرعباس با 27 درجه بالای صفر و شهرکرد با 7 درجه بالای صفر گرمترین و سردترین مناطق کشور را به نام خود ثبت کردند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران