پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352511 تاریخ : 1397/04/27-11:06:28
,12,17,
عملکرد شاپرک به ازای نوع خدمت در اردیبهشت 1397

گزارش

عملکرد شاپرک به ازای نوع خدمت در اردیبهشت 1397

شبکه پرداخت الکترونیک کارتی سه خدمت خرید کالا و خدمات، پرداخت قبض و خرید شارژ و مانده گیری را به جامعه ارائه می‌نماید.

به گزارش بانک و صنعت ، در این گزارش قصد داریم به  نسبت تعدادی و مبلغی هر یک از انواع خدمات ارائه شده در اردیبهشت 97 در کل شبکه پرداخت بپردازیم.

در اردیبهشت ماه 1397 ، 80.50 درصد خدمات ارائه شده توسط شبکه شاپرک از نوع خدمت خرید کالا و خدمات بوده و نسبت به ماه گذشته این سهم افزایش 0.59 درصدی داشته است و خدماتی همچون مانده گیری با 5.84 درصد سهم، کمترین

سهم از کل خدمات در بین خدمات ارائه شده داشته است. که در شکل ذیل این آمارها قابل مشاهده هستند.

 

 

93.61 درصد مبلغ خدمات ارائه شده در ماه اردیبهشت 1397 مربوط به خدمت خرید کالا و خدمات بوده است و خدمت مانده گیری نیز به دلیل عدم اثر مالی بر مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت، سهم مبلغی صفر را دارا بوده است. که در نمودار زیر قابل مشاهده است.

 

 

تغییرات تعدادی و مبلغی
نمودارهای زیر برای بررسی تغییرات تعدادی و مبلغی در انواع خدمات به صورت ماهانه ترسیم شده است. برای نشان دادن سهم هر یک از خدمات از کل، شکل های میله ای اختلاف سهم خدمات، برای این دوره یک ماهه ترسیم شده است.

 

 

در نمودار های بالا ملاحظه می شود که نسبت به فروردین ماه ، سهم تعدادی خدمات « مانده گیری » و « پرداخت قبض و خرید شارژ » از کل تراکنش ها کاهش داشته و خدمت «  خرید کالا و خدمات » با افزایش مواجه بوده است. سهم تعدادی تراکنش های « مانده گیری » و « پرداخت قبض و خرید شارژ »  به ترتیب 0.23  و 0.36 درصد کاهش داشته و در مقابل سهم تعدادی تراکنش های «  خرید کالا و خدمات » با افزایش 0.59 درصدی مواجه بوده است.

سهم مبلغی تراکنش های «  خرید کالا و خدمات » نیز در اردیبهشت ماه با کاهش 1.48 درصدی درصدی همراه بوده است که میزان کاهش یافته به سهم مبلغی تراکنش های « پرداخت قبض و خرید شارژ »  افزوده شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران