پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280575 تاریخ : 1396/03/24-15:01:24
,16,
علامت استاندارد حلال ایران طراحی شد/ اعطای گواهینامه به 18 واحد صید و ذبح

علامت استاندارد حلال ایران طراحی شد/ اعطای گواهینامه به 18 واحد صید و ذبح

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید، ایران پس از کشورهای مالزی و ترکیه، سومین کشوری است که استاندارد حلال خاص خود را طراحی کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نیره پیروزبخت امروز (چهارشنبه) در پایان مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در جمع خبرنگاران افزود: از این پس جمهوری اسلامی ایران با برند استاندارد حلال در کشورهای اسلامی و سایر کشورها حضور خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، این گواهی نامه تاکنون به 18 واحد تولیدی ذبح و صید، کشتارگاه های مرغ و بلدرچین و ... اعطا شده که دارای 2 امضای نماینده ولی فقیه در وزارت جهان کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران است.
وی با اشاره به تفاهم امضا شده با ارمنستان در همین زمینه، خاطرنشان کرد: مقرر شده ارمنی ها در این زمینه سرمایه گذاری کنند، به طوری که آزمایشگاه های مورد نیاز در این کشور ساخته شود و سازمان استاندارد ایران بر آنها نظارت داشته باشد.
پیروزبخت ادامه داد: در مذاکره اخیر با روس ها، آنها نیز استاندارد حلال را به عنوان یکی از مطالباتشان مطرح کردند و در آینده گسترش و اشاعه آن در سایر کشورها را در دستور کار داریم.
وی تصریح کرد: استاندارد حلال نه فقط در حوزه غذایی، بلکه در حوزه های گردشگری، نساجی و پوشاک و حتی دارویی نیز مطرح است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: به عنوان نمونه در کشور ارمنستان که سالیانه پذیرای گردشگران زیادی از کشورمان است، گردشگرها خواهان اطمینان و آرامش درباره تهیه غذا، هتل ها و حوزه های گردشگری هستند که تفاهم نامه امروز نیز در همین زمینه بوده است.

 پیش از ظهر امروز سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با هدف ارتقای همکاری های دو جانبه و افزایش حجم معاملات تجاری، تفاهمنامه همکاری «صنعت حلال» امضا کردند.
این تفاهمنامه در زمینه بهبود و تقویت روابط، گسترش همکاری بر اساس روابط دیرینه و پایدار، حذف موانع فنی تجارت در مسیر توسعه، افزایش همکاری های سودمند دوجانبه در خصوص صنعت حلال بر اساس استاندارد OIC/SMIIC، استانداردهای ملی و قوانین جاری دو کشور به امضا رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران