پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445815 تاریخ : 1397/10/23-17:47:39
,17,21,
عزمی برای شفاف شدن بودجه شرکت‌های دولتی وجود ندارد

یوسفیان ملا:

عزمی برای شفاف شدن بودجه شرکت‌های دولتی وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید حقوق های نجومی دست پخت شرکت های دولتی بود اما عزم ملی برای شفافیت این بخش از سند مالی کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بودجه شرکت های دولتی که هر ساله در لایحه بودجه حواشی را به دنبال دارد، گفت: بودجه شرکت های دولتی هیچ وقت شفاف نبوده است، تمام مشکلات کشور که روی آن بحث می شود به هزینه شرکت های دولتی بر می گردد، بودجه شرکت های دولتی به نحوی نیست که بتوان یک شبه به سراغ آن رفت و کلاف سر در گم آن را باز کرد.

بودجه شرکت های دولتی یک شبه شفاف نمی شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شرکت های مخابرات، برق، نیرو اظهارداشت: این شرکت ها به گونه ای نیستند که بتوان به راحتی از کنارشان عبور کرد، این شرکت های درآمد و هزینه های پراکنده ای دارند که لایحه بودجه سنواتی قادر به پرداختن و کنترل این حجم اعتبار را ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت بودجه شرکت های دولتی آشکار و ملموس است، بیان داشت: بارها به سراغ بودجه شرکت های دولتی رفته ایم، اما نتیجه ای به دنبال نداشت، تنها راه حل تغییر وضعیت این بخش از بودجه کشور ارائه فرمولی جدید برای برآورد هزینه و درآمد شرکت های دولتی است.

وی با اشاره به تکرار بودجه شرکت های دولتی در لایحه سنواتی، عنوان کرد: در یک بودجه و یک سال نمی توان بودجه شرکت های دولتی را شفاف و حل کرد و وضعیت را به نحوه مطلوب تغییر داد، این تغییر وشفاف سازی قانون و اصول می خواهد.

برنامه پنجساله توسعه ناجی بودجه شرکت های دولتی

یوسفیان ملا با تاکید براینکه روش ارائه بودجه شرکت های دولتی هر سال تکرار می شود، اظهار داشت: تنها راه حل شفاف کردن بودجه شرکت های دولتی، تعیین تکلیف آن در برنامه های پنج ساله توسعه است، که متاسفانه در این برنامه های پنج ساله از آن عبور می کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به روند بررسی بودجه سنواتی در مجلس بیان داشت: بررسی 15 تا 20 روزه لایحه بودجه سنواتی در مجلس این اجازه را به قوه مقننه و نمایندگان نمی دهد که بودجه شرکت های دولت را شفاف کرد، بلکه باید مقررات بالادستی تغییر کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با تاکید براینکه  حقوق های نجومی دست پخت بودجه شرکت های دولت است، گفت: با اختیاری که به شرکت های دولتی برای تدوین آیین نامه های اجرایی می دهد، دست شرکت ها را به  پرداخت حقوق ها نجومی باز می کند.

دیوان محاسبات قدرت ورود به بودجه شرکت های دولتی را ندارد

وی  با اشاره به انتقادی که به افزایش بودجه شرکت های دولتی بیش از نرخ تورم وارد می شود، اظهار داشت: شرایط به نحوی شده است که نمی توان به رویه افزایش بودجه شرکت های دولتی اعتراضی کرد، این بودجه قابل تغییر و اصلاح نیست مگر عزم ملی برای اصلاح قوانین بالادستی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در باره  نظارت پذیر بودن بودجه شرکت های دولتی، بیان داشت: دیوان محاسبات می تواند به بودجه شرکت های دولتی ورود کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 381
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران