پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488233 تاریخ : 1398/05/01-18:56:33
,5,
ظرفیت نامی تولید برق کشور از مرز 81 هزار مگاوات گذشت

ظرفیت نامی تولید برق کشور از مرز 81 هزار مگاوات گذشت

از ابتدای سال جاری تاکنون 984 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور به بهره‌برداری رسیده که با افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی ظرفیت نامی تولید برق کشور به 81 هزار و 295 مگاوات رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، در راستای اجرای پروژه‌های زیرساختی در صنعت برق کشور و به منظور افزایش ظرفیت تولید برق، امسال نیز همچون سال‌های گذشته و البته با سرعتی بیش از پیش، نسبت به تکمیل پروژه‌های متعدد در بخش ارتقای ظرفیت تولید برق کشور اقدام شده به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون پروژه‌های متعددی در بخش‌های گازی، بخاری، سیکل ترکیبی، تولیدپراکنده، برق آبی و تجدیدپذیرها به بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های متعددی در مراحل مختلف پیشرفت و تکمیل قرار دارند. 
از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد بهره‌برداری از 98 مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاه‌های تولید پراکنده (DG و CHP) و 39 مگاوات ظرفیت تولید برق در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم. همچنین واحد دوم بخش بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت 160 مگاوات، واحد گازی نیروگاه دالاهو به ظرفیت 307 مگاوات، واحد اول بخش بخار نیروگاه غرب کارون به ظرفیت 170 مگاوات و واحد اول بخش بخار نیروگاه گوهران به ظرفیت 160 مگاوات نیز در بخش واحدهای حرارتی به بهره برداری رسیده اند و هم‌اکنون برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تزریق می‌کنند. 
در بخش واحدهای برق آبی نیز شاهد بهره‌برداری از واحد نخست نیروگاه برق آبی سردشت به ظرفیت 50 مگاوات در هفته‌های اخیر بودیم. 
در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون 984 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور به بهره‌برداری رسیده و بهره‌برداری از این مقدار ظرفیت جدید، ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به 81 هزار و 295 مگاوات رسانده است. 
در حال حاضر از مجموع ظرفیت اسمی 81 هزار و 295 مگاواتی تولید برق کشور، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای بخاری 19.5 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای گازی 30.2 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای سیکل ترکیبی 31.1 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای برق آبی 14.7 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحد اتمی 1.3 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای تولید پراکنده به همراه ظرفیت واحدهای خودتأمین 1.8 درصد، سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای تجدیدپذیر 0.9 درصد و سهم ظرفیت تولید برق در بخش واحدهای دیزلی 0.5 درصد است. 
از اینرو، بیشترین ظرفیت تولید برق ایران مربوط به واحدهای حرارتی با سهمی بیش از 80 درصد از سبد تولید برق کشور است که در بین واحدهای حرارتی، واحدهای سیکل ترکیبی با سهمی 31.1 درصدی بیش از واحدهای سیکل ساده گازی و بخاری در ظرفیت تولید برق کشور سهیم هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران