پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488174 تاریخ : 1398/05/01-12:29:57
,23,17,
طرح جامع مالیاتی، تکه گمشده پازل نظام مالیاتی

طرح جامع مالیاتی، تکه گمشده پازل نظام مالیاتی

طرح جامع مالیاتی به تنهایی حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست اما یک قطعه بسیار مهم از پازلی است که شفافیت را در اقتصاد شکل می دهد.

بانک و صنعت، داشتن ثروت به خودی خود در کشور نباید مقوله منفی باشد به عبارتی تمامی آحاد مردم از راه های قانونی و شفاف می توانند کسب درآمد کنند و هیچ گونه محدودیت و سقفی هم در این زمینه وجود ندارد اما یکی از روش هایی که نشان می دهد این ثروت از چه راهی بدست آمده بررسی تراکنش های مالی است.
درهمه جای دنیا این یک امر بدیهی و قانونی است که افرادی که از راه های غیر قانونی تحصیل مال می کنند باید مورد بازخواست قرارگیرند.
دسترسی دستگاه مالیاتی ( به نیابت از دولت و دستگاه حاکم ) به اطلاعات شغلی فعالان اقتصادی، یکی از راههای دریافت مالیات صحیح از مودیان مالیاتی و در نتیجه تحقق عدالت اجتماعی می باشد.
طرح جامع مالیاتی مهمترین و اصلی ترین پروژه طراحی شده در زمینه اقتصاد مقاومتی است که با هدف انسجام و شفاف سازی در مالیات ستانی و رسیدگی به پرونده های مالیاتی مودیان انجام شده است.
بستر سازی لازم برای اجرای این طرح از چند سال پیش آغاز شده و هم اکنون در مراحل پایانی برای اجرا در سطح تمامی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور قرار دارد. تشکیل بانک اطلاعات مودیان مالیاتی، تسریع و تسهیل در امر وصول مالیات، افزایش اعتماد و میزان مشارکت مودیان در پرداخت مالیات، جلوگیری از بروز تنش و برخوردهای احتمالی بین مودیان و ماموران مالیاتی و در نهایت، تحقق عدالت مالیاتی و اجتماعی از اصلی ترین اهداف اجرای این طرح است که مد نظر دستگاه مالیاتی و مسئولین نظام می باشد.
چشم انداز غایی این طرح همانطور که از اسمش پیداست فراگیر شدن وصول مالیات با تکیه بر اطلاعات صحیح از تمامی فعالیتهای اقتصادی کلیه مودیان مالیاتی در اقصا نقاط کشور است به طوری که با اجرای این پروژه قرار است هیچ فعالیتی از دید سیستم مالیاتی پنهان نمانده و دسترسیهای لازم برای دریافت مالیاتی عادلانه به دستگاه مالیاتی داده شود. 
تنها در این صورت است که می توان امید داشت هر کسی که از امکانات کشور استفاده کرده و کسب درآمد می کند حق دولت را پرداخت کرده و همیاری و همکاری لازم را برای اداره بهینه کشور و تجهیز و تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختهای تعریف شده برای تعبیه امکانات مورد لزوم شهروندان می نماید.
هم اکنون سازمان امور مالیاتی تلاش مضاعفی را برای تکمیل این طرح و اجرای فراگیر آن در دستور کار قرار داده است. 


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران