پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448540 تاریخ : 1397/11/21-12:51:22
,15,
ضرورت تعامل همه بازیگران شهری و پرادختی برای هوشمندسازی/ شهرداری تهران؛ به دنبال بسترسازی برای پرداخت خرد

محمد فرجود در نشست شهر هوشمند و پرداخت همراه بیان کرد:

ضرورت تعامل همه بازیگران شهری و پرادختی برای هوشمندسازی/ شهرداری تهران؛ به دنبال بسترسازی برای پرداخت خرد

نشست شهر هوشمند و پرداخت همراه از جمله رویدادهایی بود که در حاشیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018) با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسیح قائمیان معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک گردشگری، دبیر علمی این رویداد بود.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمدمهدی مسعودی مدیرعامل شرکت مهندسی فن‌آوران آلین کیش، علی احمدی عضو هیات ‌علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، امین آقاجانی مدیرعامل شرکت فناوری همراه پیدا (همراه کارت) و عیسی خوشوقت رئیس دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، در پنل این نشست حضور داشتند.
در پایان نشست، محمدمراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا و حکیم‌جوادی تقدیرنامه سخنرانان و اعضا را به آنها اهدا کرد.
بخش نخست از شرح آنچه که در پنل این نشست گذشت، در ادامه می‌خوانید.
  • محمد فرجود: شهرداری تهران از سال گذشته با تشکیل دبیرخانه و شورای راهبردی به صورت رسمی برنامه‌ریزی در حوزه شهر هوشمند را کلید زد. از آن زمان تا کنون، اقدامات مختلفی که می‌توان برای هوشمندسازی شهر در بخش‌های مختلف از جمله محیط، حکمروایی، حمل و نقل و اقتصاد انجام داد، بررسی شده است.
یکی از ابعاد جدی که به همه این موارد مربوط می‌شود و در بخش‌های مختلف شهر هوشمند اهمیت دارد، بحث پرداخت است. این موضوع اهمیت تعامل هر چه بیشتر میان همه بازیگران شهری، فعالان بانکی و پرداخت و گروه‌های فین‌تکی را نشان می‌دهد. آنچه که در شهر تهران اتفاق افتاده است، مشخص کرد که شهر هوشمند تنها به معنای فناوری نیست. بخش‌های فنی و تجهیزاتی، زیرساخت آن محسوب می‌شود اما اگر فقط از دریچه فناوری به موضوع نگاه شود، ممکن است ابعاد زیادی مغفول بماند. باید ابعاد اجتماعی و اجرایی هر موضوع را حتی اگر در نگاه نخست تنها پرداختی محسوب شود، قبل از پیاده‌سازی سنجید و برای آن برنامه‌ریزی کرد. در همین راستا فروش طرح ترافیک، تجربه خوبی برای شهرداری تهران بود و نشان داد نمی‌توان به ابعاد اجتماعی موضوع بی‌توجه بود.
درس‌آموخته دیگری که تشکیل دبیرخانه شهر هوشمند و آغاز فعالیت‌های رسمی در این حوزه برای مجموعه ما داشت این بود که در یک اکوسیستم پرداختی حتما باید ذی‌نفعان آن هم مشارکت داشته باشند. به عبارت دیگر خود شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه امور را به پیش ببرد. اکنون در سطح شهر تهران، کمتر از یک چهارم درآمد نقد شهرداری که حدود 13 هزار میلیارد تومان در سال است، به صورت الکترونیک به دست می‌آید.بخش زیادی از این مبلغ هنوز به روش‌های غیرالکترونیک پرداخت می‌شود و از آن یک چهارم نیز، درصد زیادی از طریق موبایل نیست. تمرکز شهرداری تهران بر این است که پرداخت‌های هر چه بیشتری به سمت روش‌های الکترونیک برود. مساله در مورد پرداخت‌های خرد اهمیت بیشتری دارد. محور تمرکز شهرداری تهران نیز بر ایجاد بستری برای اینگونه پرداخت‌ها قرار دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران