پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495663 تاریخ : 1398/10/04-11:48:48
,23,17,
صورت معاملات فصلی

صورت معاملات فصلی

درآمدهای مالیاتی در بیشتر کشورها بعنوان مهمترین منبع مالی برای تأمین هزینه ‏ها و خدمات همگانی تبدیل شده است. به همین منظور شرکت‏ های تجاری و فعالان اقتصادی در این کشورها موظفند کارنامه درآمدی و مالی خود را در دوره‏ های معینی منتشر و در اختیار دولت قرار دهند تا زمینه برآورد درآمدهای مالیاتی و تأمین منابع مالی پایدار برای دولت‏ ها فراهم شود.

بانک و صنعت، در کشور ما هم صورت معاملات فصلی یکی از مهم‌ترین اسناد مالی محسوب می‌شود. که برای ایجاد عدالت در اخذ مالیات‌های، مستقیم سازمان امور مالیاتی ملزم به دریافت کردن اسناد و مدارک معتبر از جانب مودیان مالیاتی است. سامانه ارسال صورت معاملات (169 مکرر) و گزارش خرید و فروش الکترونیکی، در راستای ارائه خدمات الکترونیکی دستورالعمل اجرایی موضوع ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد شده و توسط آن، مودیان مالیاتی می‌توانند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت بابت قراردادها اقدام کنند. همچنین از طریق این سیستم می‌توان نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات مودیانی که از ارائه شناسه ملی (برای اشخاص حقوقی) و کد ملی (برای اشخاص حقیقی) به فروشنده در زمان خرید کالاها و خدمات امتناع ورزیده‌اند، نیز اقدام کرد. دو روش برای ثبت و ارسال اطلاعات معاملات در سامانه پیش‌بینی‌شده است:
1- روش برخط (online): این روش برای آن دسته از مودیانی هست که در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام مودیان، حداقل مرحله پیش ثبت‌نام و اعتبار سنجی مربوطه را پشت سر گذاشته و کد کاربری و کلمه عبور مرحله دوم را از طریق پاکت‌ها پستی مخصوص مربوطه دریافت کرده‌اند. برای این دسته از مودیان با ورود به سامانه، امکان ثبت هر یک از برگه‌های زیر برحسب نوع اطلاعات فراهم هست.
ثبت گزارش خرید; ثبت گزارش فروش; ثبت اطلاعات پرداخت قراردادها ; ثبت گزارش دریافت قراردادها; ثبت گزارش امتناع ; ثبت گزارش عرضه به مصرف‌کننده نهایی; ثبت گزارش واردات; ثبت گزارش صادرات; ثبت گزارش حق‌العمل‌کاری و مدیریت پیمان; ثبت گزارش اجاره; ثبت گزارش پیش‌فروش پس از تکمیل اطلاعات هر فرم با استفاده از ثبت نهایی، اطلاعات در سیستم ثبت و تنها یک‌بار مجوز ویرایش پس از ثبت نهایی به ازای هر رکورد اطلاعاتی امکان‌پذیر هست.
2- روش غیر برخط (offline): مودیانی که از دستگاه‌های رایانه‌ای خریدوفروش استفاده می‌کنند، می‌توانند در سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی قالب مورد نظر این سازمان را با هماهنگی متخصصین مربوطه به‌ویژه تولیدکنندگان این‌گونه نرم‌افزارها به‌طور مستقیم از سیستم کامپیوتری خود دریافت و در قالب یاد شده وارد کرده و با استفاده از نرم‌افزار کنترلی و ارسال اطلاعات بااتصال به شبکه اینترنت مبادرت به ارسال اطلاعات به‌طور یکجا نموده و رسید دریافت کنند.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 409
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران