پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352949 تاریخ : 1397/05/02-17:28:39
,12,25,
صنعت سنگ کشور با چه مشکلاتی مواجه است؟

گزارش

صنعت سنگ کشور با چه مشکلاتی مواجه است؟

خام فروشی، نبود بانک اطلاعاتی جامع، مشکلات ارزی و تسهیلات بانکی از جمله مشکلاتی که صنعت گران با آن مواجه هستند.

به گزارش بانک و صنعت ، دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوط از 28 تا 31 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه با حضور دکتر سرقینی معاون وزیر صنعت، ابولقاسم شفیعی رئیس انجمن سنگ ایران و همچنین سفیر ایتالیا در ایران آغاز به کار کرد.

فضای اختصاص داده شده به این نمایشگاه 30 هزار متر مربع بوده است که 130 غرفه ایرانی و 41 غرفه خارجی از ایتالیا، چین، اسپانیا، کره جنوبی و ترکیه در این نمایشگاه شرکت کردند.

در حاشیه نمایشگاه سنگ های معدنی، طی صحبتی که با تولید کنندگان این صنعت صورت گرفت نارضایتی بسیاری نسبت به عدم توجه کامل دولت نسبت به این صنعت مشخص بود.

بگفته یکی از تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی، عدم آگاهی تولیدکنندگان داخلی نسبت به تولیداتی که در کشور صورت می‌گیرد باعث شده است اینگونه ماشین آلات از خارج کشور و عموما از کشور ایتالیا وارد کشور شود. گلایه‌های دیگری هم وجود داشت که چرا زمانی تولیدات داخلی کفاف کشور را می‌دهد و همچنین کیفیت آنها با نمونه خارجی مطابقت می‌کند آنها از خارج کشور وارد می شوند و این گونه کالاها جز گروه چهار واردات به کشور قرار نمی گیرند؟

مشکلات ارزی، مانند دیگر صنایع به صنعت سنگ هم رحم نکرد، بلاتکلیفی تولیدکنندگان و مشتریان در بازار، عدم فروش جنس در بازار و نقد فروشی از دیگر مشکلاتی است که این صنعت را به ستوه آورده است.

خام فروشی هم از دیگر مشکلات این صنعت است که تولید داخل را با مشکل مواجه کرده است، متاسفانه به دلیل نبود ماشین آلات مجهز و.... تولید کننده مجبور به خام فروشی است که باعث کمرنگ شدن نام ایران در دنیا به عنوان یکی از کشورهای غنی در این زمینه است.

همچنین، تسهیلاتی که وزارت صمت و بانک‌ها برای تولیدکننده در نظر گرفته‌اند به دلیل موانع و سودهایی که از این وام‌ها دریافت می‌کنند تولید کننده ترجیح می‌دهد به سمت این نوع تسهیلات نرود.

متاسفانه در کشور تسهیلات با سود بالا به تولیدکنندگان داده می شود که آنها ترجیح می دهند تنها در زمانی که در حال ورشکستگی هستند از آن استفاده کنند، این در حالی است که در کشورهای دیگر وام های بلاعوض به تولید کننده می‌دهند و یا بهره 4درصد از آنها دریافت می‌کنند.

نبود بانک اطلاعاتی جامع از مشکلاتی است که صنعت از آن رنج می برد. با فراهم آوردن این امر مصرف کننده می‌داند چه کالاهایی در داخل کشور ساخته می‌شود و دیگر نیاز به واردات کالای مورد نیاز ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران