پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278169 تاریخ : 1396/01/06-15:30:32
,23,
صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

صنعت بیمه چگونه به رشد هفت درصدی میرسد؟

قسمت دوم

برای رسیدن صنعت بیمه به هدف گذاری تعیین شده از سوی دولت و مجلس محترم شورای اسلامی و تدوین کنندگان برنامه در ماموریت وی در سال 1400 نیاز مبرم به اصلاحات اساسی درون سیستمی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، در قسمت اول این سلسله یادداشت ها اشاره گردید که برای رسیدن صنعت بیمه به هدف گذاری تعیین شده از سوی دولت و مجلس محترم شورای اسلامی و تدوین کنندگان برنامه در ماموریت وی در سال 1400نیاز مبرم به اصلاحات اساسی درون سیستمی دارد بطوریکه لازمست بدانیم بدون این اصلاحات هرگز و مجددا تاکید مینماید هرگز به آن درصد از رشد تعیین شده نخواهد رسید.

البته ضروری است تاکید شود این که بیان میگردد صنعت بیمه برای اجرای مناسب و موفق ماموریت خویش در کشور نیاز به بازسازی و مهندسی مجدد دارد به هیچ عنوان به منزله نادیده گرفتن و قدرناشناسی از توانمندی ها و خدمات ارزشمند کنونی صنعت بیمه به آحاد مردم و بخش های مختلف کشور نمی بایست تعبیر شود. زیرا صنعت بیمه علی رغم موانع و مشکلاتی که پیش رو دارد و این موضوع البته محدود به این صنعت هم نیست زیرا سایر صنایع نیز دچار انواع مشکلات هستند ، توانسته است خدمات بی نظیری را در شرایط تحریم ظالمانه کشورهای غربی بر علیه اقتصاد ایران و در شرایط رکود تورمی به جامعه بیمه گذاران ایرانی بنماید. بطوریکه نقش صنعت بیمه با کاستی های موجود در خدمتگزاری به مردم شریف کشورمان هم اکنون نیز بی نظیر است.

لازم به توضیح و تاکید است زمانیکه کارشناسان یک حرفه برای رشد و گسترش آن به نقد منصفانه و تحلیل منطقی شرایط میپردازند این را نمیتوان دال بر خرده گیری و بهانه جویی قلمداد نمود بلکه اگر دقت نماییم وقتی در یک برنامه توسعه کشوری ، ماموریتی ویژه با هدف گذاری بسیار بزرگ برای یک صنعت در نظر گرفته میشود به مفهوم اینست که آن صنعت برای رفتن از وضع موجود به وضع مطلوب نیازمند تجهیز به منابع و امکانات وسیع تر و روزآمد است. قطعا با ابزارها و روشهای مستعمل نمیتوان به شرایط نوین و فضای متفاوت پیش بینی شده رسید. برای رسیدن به مقصد تعیین شده هدایت کنندگان و کسانی که قرار است این صنعت را به آنجا برسانند نیاز به نقشه راه جدید ، دگرگونی شرایط فعلی و بازسازی شیوه های سنتی دارند و البته برای نشان دادن نقاط ضعف و تهدیدها و نقاط قوت و فرصت ها ، هیچ اشخاصی مسلط تر و آشناتر از کارشناسان عضو خانواده همان صنعت نیستند .

بدون شک هیچ شخصی با هر اندازه اطلاعات و دانش از بیرون و سایر صنایع به اندازه کارشناسان صنعت بیمه بر مشکلات و راه حل آنها واقف نیستند .اثبات این مدعا مشاهده توقف و به نتیجه نرسیدن « طرح تحول صنعت بیمه » در سالهای قبل است.

زیرا هرگز مشخص نشد منظور از تحول صنعت بیمه چیست و در صورت تحول قرار است چه نتایج و تغییراتی حاصل شود؟ و چه کسانی منشا تحول هستند و چه کسانی مدیریت و هدایت این صنعت بیمه متحول شده را بدست خواهند گرفت ؟

در واقع اگر دقیقتر بخواهیم بگوییم ، مشخص نبود طراحان تحول بدنبال چه هدفی  هستند و ابزارهای رسیدن به آن هدف چیست ؟

صرفا با جمله بندی چند تیتر و بیان اهداف کلی و بیان چند خواسته و انتظار بدون تشریح جزییات و راهکارها هرگز نمیتوان به نتایج آنچه ترسیم شده رسید.

 

کارشناس ریسک و بیمه ، حاجی اشرفی

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران