پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445713 تاریخ : 1397/10/23-10:31:52
,23,17,
صندوق فروش

یادداشت:

صندوق فروش

در سال های اخیر اقدامات یکپارچه ای در راستای تحقق عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی صورت گرفته است که با رویکرد تکریم مودیان مالیاتی و افزایش اعتماد آنها همراه بوده است. یکی از این اقدامات که بر اساس مفاد برنامه پنجم توسعه و قانون نظام صنفی با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی به مرحله اجرا درآمده استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سازمان امور مالیاتی با صدور فراخوان هایی بر اساس الویت صاحبان مشاغل برای نصب و راه اندازی این سامانه ، فهرست اصناف و مشاغل مشمول این قانون را اعلام کرده است. وظایف و تکالیف مودیانی که مشمول این ماده می شوند در ماده 169 قانون مالیات های مستقیم به تفصیل و با توضیحات کامل ارائه شده است.از مزایای استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی برای فعالان اقتصادی مکلف، میتوان به مشخص کردن فهرست اجناس موجود در انبار در کوتاه ترین زمان اشاره کرد.

از جمله مشوق هایی که قانون گذار برای استفاده کنندگان سامانه صندوق فروشگاهی در نظر گرفته است میتوان به کسر هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات این سامانه اعم از نرم افزار و سخت افزار ، از مالیات قطعی شده مودیان مشمول اشاره کرد.

از دیگر موارد اشاره شده در ماده 169 قانون مالیات های مستقیم میتوان به بخشودگی 10 درصدی از مالیات ابزاری عملکرد مودیانی که اقدام به نصب و راه اندازی سامانه صندوق فروش بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی نموده اند اشاره کرد.

در هر صورت برای موفقیت در طرح صندوق فروشگاهی نیازمند تغییر نگرش در مردم و صاحبان مشاغل هستیم و این تغییر نگرش مستلزم عزم ملی و همکاری فرا بخشی است. الزام به استفاده از سامانه صندوق فروش که با هدف افزایش شفافیت اقتصادی و قابل ره‏گیری بودن تراکنش‏ ها و معاملات مالی انجام می‏ شود، محدود به ایران نیست و سال ‏ها است که همه کشورهای دنیا از این طریق در جهت افزایش شفافیت فعالیت‏ های اقتصادی خود می ‏کوشند. مهمترین هدف دولت ها از این اقدام مبارزه با پدیده اقتصاد نقدی است که در آن، تراکنش‏ ها و مبادلات مالی به خاطر گردش پول نقد قابل ره‏گیری نیست و این پدیده نیز به نوبه خود به یکی از عوامل تشدیدکننده فرار مالیاتی و در نتیجه کاهش درآمدهای مالیاتی دولت‏ ها و ناتوانی آنها در تامین هزینه خدمات عمومی می‏ انجامد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران