پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519408 تاریخ : 1399/06/23-17:44:41
,17,
صدور برخط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی

صدور برخط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی

کی از سیاست هایی که سازمان امور مالیاتی از گذشته دنبال می کند ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و کاهش مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی است.

بانک و صنعت، در حال حاضر سازمان امور مالیاتی برای افزایش رضایتمندی مشتریان مالیاتی و تسهیل در دریافت و پرداخت مالیات دو فاز الکترونیک و مالیات هوشمند را در حال اجرا دارد. از آنجا که مراجعه مردم به سازمان امور مالیاتی برای دریافت گواهی ماده 187 بسیار زیاد است و هزینه های رفت و آمد شهر را نیز به مردم تحمیل می کند و همچنین هزینه هایی برای تامین نیروی انسانی به سازمان امور مالیاتی وارد می کرد، به همین منظور سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل کار مردم و کاهش هزینه ها بر آن شد تا صدور گواهی نقل و انتقال املاک به صورت بر خط انجام شود.
سازمان امور مالیاتی صدور گواهی ماده 187 را به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور واگذار کرده است و افرادی که برای نقل و انتقال املاک خود به دفاتر ثبت مراجعه می کنند در همان جا می توانند بدون مراجعه به سازمان امور مالیاتی گواهی ماده 187 که مربوط به نقل و انتقال املاک است را دریافت و همان جا مالیات خود را پرداخت کنند. مردم برای واریز نیز مشکلی ندارند و با دستگاه پوز هزینه را پرداخت می کنند. همه حقوق و حتی حق ثبت دفاتر از طریق دستگاه پوز انجام می شود و دریافت به صورت نقدی صورت نمی گیرد. همچنین استعلام از سازمان امور مالیاتی برای نقل و انتقال هزینه ندارد.
سامانه طوری تعریف شده که سردفتر مکلف است وجوه را بررسی کند و در صورت واریز، اسناد را تنظیم کند حتی بازرسی اسناد نیز به صورت آنلاین توسط بازرسین انجام می شود. همه زیرساخت ها در سازمان امور مالیاتی فراهم شده است و نقطه قوت این سامانه برخط شدن و الکترونیکی بودن است که در این حالت شخص نقشی در این سامانه ندارد. اجرای این طرح از اسفندماه سال 1398 با همکاری دفاتر ثبت اسناد و املاک در تهران و از اردیبهشت ماه سال 1399 در سراسر کشور اجرا شده است.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 439
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران