پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492300 تاریخ : 1398/07/25-12:58:39
,17,
صادرات شکر هند به ایران افزایش یافت

صادرات شکر هند به ایران افزایش یافت

پس از موافقت دولت هند برای ارائه کمک مالی به تولیدکنندگان شکر، شرکت های تولید شکر هند صادرات این محصول به ایران را افزایش دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نشریه "بیزینس استاندارد" روز پنجشنبه نوشت: منابع تجاری هندی اعلام کردند که شرکت های هندی برای دوره اکتبر تا دسامبر برای صادرات 350 هزار تن (302 دلار در هر تن) با واردکنندگان ایرانی قرارداد بسته اند.

رانیل شیخ رییس شرکت "میر" گفت: شرکت های تولیدکننده شرکت در ایالت اوتار پرادش در حال فروش شکر به ایران با استفاده از ارز روپیه هستند.

به گفته مقامات هندی، دولت این کشور یک یارانه 146.7 دلاری در هر تن شکر در اختیار این صادرکنندگان این محصول قرار می دهد تا شرکت های هندی بتوانند صادرات شرکت خود را افزایش داده و انبارهای خود را برای فصل تازه برداشت شکر سفید آماده کنند.

انتظار می رود که شرکت های هندی حدود 4 میلیون تن شکر سفید در سال جاری صادر کنند.

مکانیسم روپیه-ریال میان هند و ایران در سال  2012 میلادی پس از تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران  ایجاد شد. بر اساس این توافق، 45 درصد از پول نفت ایران به صورت روپیه در حساب بانک یوکو قرار می گرفت و ایران با استفاده از آن اقدام به خرید کالاهای هندی می کرد.

ایران معمولا از برزیل شکر خریداری می کند. برزیل بزرگ ترین تولیدکننده شکر در جهان است.

هند که دومین تولیدکننده بزرگ شکر در جهان است با صادرات این محصول به ایران خواهد توانست کسری تجاری خود با ایران را کاهش دهد.

تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال مالی 2018-2017 به 13.8 میلیارد دلار در مقایسه با 12.9 میلیارد دلار در سال مالی پیش از آن افزایش یافت. با این حال ارزش صادرات هند به ایران تنها 2.65 میلیارد دلار است در حالی که واردات این کشور از ایران 11.11 میلیارد دلار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 377
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران