پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492460 تاریخ : 1398/07/30-09:53:24
,15,
شکایات پستی را در سامانه 195 ثبت کنید

شکایات پستی را در سامانه 195 ثبت کنید

وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از خدمات پستی در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده است و کاربران همچنین می‌توانند در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، به سامانه 195 مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه 195) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است. در نمودار منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.

 

 

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده عبارتند از: تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه شهریورماه (111 مورد) نسبت به مرداد ماه سال جاری (56 مورد) افزایشی قابل توجه و دو برابری داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مربوط به سرویس پیشتاز است. از مجموع 111شکایت ثبت‌شده در بازه زمانی شهریورماه 72 مورد (حدود 65 درصد) رسیدگی شده است. آن‌طور که در گزارش رگولاتوری آمده، به نظر می‌رسد عدم آگاهی مشترکین در دفاتر پستی از نحوه ثبت شکایت در سامانه 195مشهود و غیر قابل اجتناب است.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات، تماس با تلفن گویای 195 و یا صندوق پستی 195-16315، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. بنابراین کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران