پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326907 تاریخ : 1396/12/25-19:19:30
,23,
شما امسال عید مسافرت کجا میروید !؟

یادداشت

شما امسال عید مسافرت کجا میروید !؟

چندین سال است که در بین این دوستان و اقوام شاهد پرسیدن این سوال در نزدیک های فرا رسیدن عید نوروز هستیم و یا از شبکه های استانی مختلف شاهد دعوت خبرنگاران و مجریان رادیویی و تلویزیونی از مردم سایر نقاط برای گردش به استان و شهرهای استقرار شبکه استانی همان منطقه هستیم.

بانک و صنعت ؛ پرسیدن این سوالات  از همدیگر در اطرافیانمان و دعوت برنامه های رسانه ای در این زمینه ،این سوال را در ذهن ایجاد مینماید که:

 مگر امکانات گردشگری کشورمان و کشش ترافیک جاده هایمان -امکانات رفاهی میان راهی - هتل ها و مراکز اقامتی -سرویس های بهداشتی و... به اندازه کافی در دسترس همگان قرار دارد که اینگونه  همدیگر را به گردشگری داخلی در یک دوره فشرده زمانی در ایام نوروز تشویق و یا دعوت میکنیم !!!؟؟؟

 روی سخن با آن گروه از هموطنان که برای دیدن خانواده و اقوام به استانها و شهرهای محل تولد یا سکونت خود و میزبانان میروند در خصوص برخوردار بودن از امکانات اقامت و پذیرایی نیست .

اما این سوال کلی را از همه هموطنان عزیز میپرسم که در برنامه ریزی مسافرت جاده ای  بطور کلی و در زمان حجم بالای مسافرت ایام  عید نوروز ،چه میزان مطالعه برای بررسی اوضاع آب و هوا در زمان طی کردن  مسیر رفت و برگشت  - تعیین روز حرکت از مبدا و روز برگشت از مقصد -مطالعه حجم ترافیک جاده محل تردد -شناسایی اماکنی که در مسیر حرکت برای دو یا سه بار توقف و استراحت توقف شود و نتیجتا با سرعت مطمئن و میزان خستگی پایین تر رانندگی شود-اطمینان از سلامت فنی اتومبیل خویش و نیز مطالعه فرهنگ محلی و سلوک و سنت های مردم در مناطق مورد بازدید و آشنایی با استقرار مراکز درمانی و...... می نمایید؟

البته هموطنان ایرانی از فرهنگ بسیار والایی برخوردارند و خوشبختانه رفتار فرهنگی شایسته ای در همه سفرها بروز می دهند.

اما با توجه به تغییرات مداوم در نسل ها -در امکانات گردشگری  و سرعت و کیفیت خودروها و رانندگان- تغییرات آب و هوایی وجود دارد، نیاز به کار فرهنگی و نیز شبکه های رسانه ای اطلاع رسانی در تمام زمینه های مربوط به سفر در شبکه های سیمای استانها و سراسری  و در سایت های تخصصی اختصاصی با موضوع گردشگری که میتواند توسط شرکت های استارتاپ در حوزه گردشگری راه اندازی و مدیریت شوند و خدمات پشتیبان را به هموطنان ارایه دهند.

تا ضمن کاهش انواع ریسک ها و مخاطرات، شرایط سفرهای ایمن و مناسب هموطنان فراهم شود تا ضمن خوش گذشتن ایام تعطیلات نوروزی، چرخش مالی حاصل از این نوع گردشگری موجب رونق کسب و کارهای مربوط به حوزه گردشگری و استانی گردد.

لطفا قبل از تشویق به سفر و دعوت از دوستان و اقوام برای سفر به محل اقامت خودمان و یا قبل از برنامه ریزی سفر توسط هر خانواده، حتما از جوانب مختلف رفتن به یک سفر ایمن و کم خطر و نیز تلاش در راستای ایجاد شرایط شاد و بیادماندنی از سفرها را فراهم آوریم .حتما با گرفتن عکس های مناسب ،خاطرات هر سفر را برای سالهای بعد و فرزندانمان بیادگار بگذارید.

 

جمعه: 1396/12/25

حمیدرضا حاجی اشرف

کارشناس مطالعات ریسک و بیمه 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران