پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279661 تاریخ : 1396/02/25-14:21:09
,17,
شفاف‌سازی مقررات و گزارشگری مالی باعث بهبود عملکرد نظام بانکی میشود

دکتر هماپور عضو بانک HSBC انگلستان:

شفاف‌سازی مقررات و گزارشگری مالی باعث بهبود عملکرد نظام بانکی میشود

نحوه اجرا و نظارت بر اجرای شفاف سازی مالی مربوط به بانک مرکزی است که اجرای درست آن باعث براه آوردن موسسه‌های مالی میشود که بدنبال شفاف‌سازی مالی نیستند.

دکتر هماپور عضو بانک HSBC انگلستان در گفتکو با خبرنگار بانک و صنعت  اظهار داشت: مقررات گزارشگری مالی IFRS باعث شفاف‌سازی مقررات مالی میشود.

وی افزود: اگر این مقررات اجرایی شود همه مشکلات حل میشود. بعنوان نمونه این موضوع در مورد بانک صادرات که همه فکر میکنند سودآور است در صورتیکه دولت مالیات سود ، از سود سپرده بانک صادرات دریافت می کند.

هماپور افزود: نحوه نظارت بر اجرای شفاف سازی مالی بانک‌ها مربوط به بانک مرکزی است.

وی درپاسخ به این سوال که « واگذاری  موسسات ورشکسته به بانک‌هایی که خودشان از نظر مالی دچار مشکل هستند چگونه است؟ » گفت: در مورد موسسه های ورشکسته 2 مورد مطرح است، اول اینکه دولت باید هزینه ورشکستگی را پرداخت نماید دوم اینکه هزینه ورشکستگی توسط خود مردم سپرده‌گذار پرداخت شود.

هماپور ادامه داد: در جایی که مقررات شفاف است اگر مردم در موسسه‌های غیرشفاف سرمایه گذاری کنند در صورت ورشکستگی ، دولت اعلام میکند که به شما هشدار داده بوده است که این موسسه‌ها غیر مجاز هستند.

عضو بانک HSBC انگلستان تصریح کرد: کشورهایی که مشابه ما هستند مانند چین بانک‌های بد را  ایجاد و تمام بدهی بد ، به این بانک‌ها منتقل میشود و در صورت ضرر سپرده‌گذاران، دولت پول سپرده‌گذاران را پرداخت میکند که بازهم این پول از جیب خود مردم پرداخت میشود.

وی در پاسخ به این سوال که « آینده و چشم‌انداز نظام بانکی کشور را چگونه ارزیابی میکنید؟ » عنوان کرد: اگر دکتر سیف همچنان در پست سازمانی خود باقی بماند، نظام بانکی به طرف شفاف‌سازی حرکت خواهد کرد.

وی افزود: دکتر سیف در 3 الی 4 سال گذشته بسیار خوب فعالیت کرده و اقدامات بسیار زیادی را در راستای شفاف‌سازی نظام بانکی به مرحله اجرا گذاشته است و ایشان بعد از انقلاب تنها مدیرعاملی هستند که کار زیربنایی انجام داده‌اند.

وی درباره آینده بازار و حرکت این بازار به سمت تک نرخی شدن اظهار داشت: تثبیت نرخ ارز بمقدار زیادی انجام شده و باید در این مورد برنامه ریزی پایه‌ای انجام شود. باید سیاست‌های پولی را درست و در اختیار خودمان دربیاوریم که در این مورد تثبیت نرخ ارز مهمترین اقدام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 384
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران