پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399447 تاریخ : 1397/07/28-11:31:03
,17,21,
شفافیت حقوق ها از مجلس کلید زده شود

خجسته:

شفافیت حقوق ها از مجلس کلید زده شود

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی مجلس می گوید برای شفاف سازی اقتصادی باید از حاکمیت شروع و بهتر است این کار با انتشار فیش حقوقی نمایندگان آغاز شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ امیر خجسته در خصوص سامانه حقوق ها اظهار داشت: با اینکه ایجاد سامانه حقوق ها از احکام قانون برنامه ششم توسعه است اما دولت به آن عمل نمی کند اما مردم منتظر شفاف سازی هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه تنها دولت به این حکم از قانون عمل نکرده است که مجلس نیز با عدم نظارت پیگیر اجرای قانون نشده است، مجلس باید بخواهد تا شفافیت فیش های حقوقی که در قانون برنامه عملی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل دولت زیر پا گذاشتن قانون است، ادامه داد: این حکم بار مالی ندارد که دولت از اجرای آن شانه خالی می کند، برای انتشار فیش های حقوقی نباید تعارف داشت این کار تاثیر مثبت دارد و مخفی کاری برای مردم سوال برانگیز می شود.

نمایندگان آمادگی اعلام حقوق شان را دارند

وی با اشاره به اینکه قانون شامل حال نمایندگان نیز می شود، گفت: قانون شفافیت و سامانه حقوق باید از مجلس شروع شود در این زمینه تعدادی از نمایندگان آمادگی آن را دارند که فیش ها حقوقی، حضور و غیاب و رای خود را منتشر کنند.

نمایندگان بین 5 میلیون تا 6 میلیون تومان حقوق می گیرند

خجسته با بیان اینکه شفافیت باید از رأس هرم حاکمیت شروع شود تا به اقشار جامعه برسد، بیان داشت: مردم خوشحال می شوند که بدانند مسئولان بر اساس چه میزان کار حقوق دریافت می کنند. اینکه دولت زیر بار این کار نمی رود حاکی از آن است که مواردی برای مخفی کردن وجود دارد از این روی هفته آینده اجرایی شدن این قانون را پیگیری می کنم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: هیات رئیسه بارها برای شفافیت حقوق نمایندگان اعلام آمادگی کرده اما این کار تاکنون عملیاتی نشده است و باعث بدبینی می شود، با این حال باید مشخص شود که نمایندگان بین 5 میلیون تا 6 میلیون تومان حقوق می گیرند که ممکن است در مواردی کم و زیاد شود و هزینه دفاتر آنها نیز به اطلاع مردم برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران