پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377945 تاریخ : 1397/07/10-14:42:19
,5,4,
شرکت‌های ایرانی در اولویت برنامه‌های بازسازی شبکه برق سوریه خواهند بود

وزیر برق سوریه در دیدار با اردکانیان:

شرکت‌های ایرانی در اولویت برنامه‌های بازسازی شبکه برق سوریه خواهند بود

وزیر برق سوریه در دیدار با وزیر نیرو گفت: در برنامه‌های توسعه و بازسازی شبکه برق کشورمان شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران در اولویت خواهند بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، "زهیر خربوطلی" وزیر برق سوریه با تمجید از مواضع شرافتمندانه ایران برای ایستادن در کنار کشور سوریه، گفت: در جریان جنگ ظالمانه علیه کشور ما یکی از اهداف اصلی تروریست‌ها شبکه برق سوریه بوده است که حدود 50 درصد از آن نابود و موجب تحمیل سه هزار میلیارد لیره خسارت به شبکه برق سوریه شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام موجب بر هم خوردن توازن میان تولید و مصرف برق در سوریه شده است، ادامه داد: نیاز مصرف برق در سوریه به صورت مستمر در حال افزایش است بنابراین در تلاش برای بازسازی شبکه برق خود هستیم تا آن را به وضعیت پیش از جنگ برسانیم.
 

شرکت‌های ایرانی در اولویت برنامه‌های بازسازی شبکه برق سوریه 
خربوطلی خاطرنشان کرد: با توجه به مواضع شرافتمندانه ایران در دوران جنگ بر علیه کشورمان درصددیم تا از شما در جریان بازسازی شبکه برق سوریه کمک بگیریم. بنابراین در برنامه‌های توسعه و بازسازی شبکه برق کشورمان شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران در اولویت خواهند بود.
وزیر برق سوریه با تاکید بر اینکه نیروگاه 540 مگاواتی لاذقیه با مشارکت گروه مپنا به اجرا در خواهد آمد، ادامه داد: نیروگاه هزار و 560 مگاواتی حلب در جریان حمله داعش به این شهر خسارت‌های جدی دیده است و عملا هیچ نیروگاهی در این شهر بسیار مهم سوریه برای تولید برق فعال نیست و ناچاریم از طریق خطوط ولتاژ بالا برق را از سایر استان‌ها به این منطقه منتقل کنیم. بنابراین نیازمند راه‌اندازی نیروگاه جدید این شهر برای پاسخگویی به نیازهای روافزون شهر حلب به انرژی هستیم که این مهم در جریان همکاری‌های میان دو کشور نیز پیگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم با تعداد بیشتری از شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران وارد مذاکره شویم تا در زمینه اجرای پروژه‌های راهبردی سوریه در بخش تولید، انتقال، توزیع و انرژی‌های تجدیدپذیر به توافق برسیم و آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.
 

تجربه موفق در همکاری با شرکت‌های ایرانی 
خربوطلی با تاکید بر اینکه تجربه بسیار موفقی در همکاری با شرکت‌های ایرانی داشته‌ایم، ادامه داد: اقدامات بسیار مثبت گروه مپنا تاکنون منجر به افزایش 900 مگاواتی ظرفیت برق کشور ما شده است که روند این همکاری همچنان ادامه دارد. همکاری‌های وزارت نیرو و گروه مپنا برای احداث این 900 مگاوات ظرفیت جدید در حالی بوده است که تروریست‌ها در نزدیکی محل اجرای این طرح‌ها حضور داشتند.
وی با گرامیداشت یاد شهدای ایرانی به ویژه شهدای گروه مپنا در سوریه، گفت: اگر همکاری وزارت نیرو و گروه مپنا برای ایجاد این ظرفیت شکل نمی‌گرفت طبیعتا امروز با مشکلات بسیار جدی‌تری در سوریه روبه‌رو بودیم و باید جیره‌بندی سختی را برای مصرف برق اعمال می‌کردیم.
وزیر برق سوریه در پایان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی نیروگاه 50 مگاواتی بادی با گروه مپنا به توافق رسیده‌ایم، گفت: در این زمینه نیز مذاکرات متعددی صورت گرفته است تا پس از اجرای این طرح بتوانیم برق را از گروه مپنا خریداری کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران