پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519657 تاریخ : 1399/06/27-10:43:02
,11,
شرایط میلیاردی بانک ها برای تسهیلات کرونایی ایرلاین ها

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی انتقاد کرد:

شرایط میلیاردی بانک ها برای تسهیلات کرونایی ایرلاین ها

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: هنوز تسهیلات کرونایی شرکت های هواپیمایی در گیر و دار شرایط عجیب و غریب بانکی است که برای وثایق بانکی باید میلیاردها تومان خرج کنند.

به گزارش بانک و صنعت، در پی شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان هنگفت در حوزه حمل و نقل، ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلاتی را برای جبران این خسارت به این بخش و دیگر صنایع و مشاغل اختصاص داد و قرار شد تا تسهیلات کرونایی به بخش های مختلف حمل و نقل از رانندگان تا حمل و نقل ریلی و هوایی در تیر ماه پرداخت شود اما به نظر می رسد این وعده برای حوزه هوانوردی محقق نشده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در این باره گفت: با وجود گذشت ماه ها هنوز تسهیلات کرونایی به شرکت های هواپیمایی پرداخت نشده است و ایرلاین ها همچنان در گیر و دار بانک ها و شرایط عجیب و غریب شان هستند.

وی افزود: بانک های عامل به شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که اگر قرار است هواپیماها ضمانت وام های آن ها باشد باید در محضر به صورت رسمی ثبت شود و هزینه ثبت هواپیماها به ازای هر فروند 1.5 میلیارد تومان است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: این در حالی است که هواپیماهای تخت مالکیت ایرلاین های داخلی در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت می شوند و نقل و انتقال آن ها نیز در سازمان انجام می‍ شود. بنابراین و با توجه به این قانون بانک ها بهتر است به جای تحمیل این هزینه های گزاف به ایرلاین ها از طریق سازمان هواپیمایی اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 505
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران