پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449641 تاریخ : 1397/12/04-14:58:56
,5,
شبکه انتقال دانش، ضرورت حوزه نفت و گاز

شبکه انتقال دانش، ضرورت حوزه نفت و گاز

معاون آموزش موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی بر ضرورت به‌کارگیری شبکه انتقال دانش در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و افزود: ایجاد یک شبکه می‎تواند به عنوان فضایی در نظر گرفته شود که همکاران مختلفی در سطح ملی، منطقه‎ای و جهانی را که هر یک جی را به خود اختصاص داده‎اند، اما اهداف مرتبط با هم دارند، به یکدیگر متصل کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی‌اصغر رجبی گفت: با ایجاد این شبکه، مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پایه‌ای مرتبط در کنار مراکز باصلاحیت صاحب دانش و نیز شرکت‌ های کسب‌وکاری با هدف انتقال دانش به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی تصریح کرد: این شبکه از سوی مجموعه همکارانی شکل می‌گیرد که منابع را با همکاری یکپارچه می‌کنند و به‌کار می‌بندند.

معاون آموزش موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در ادامه از راه‌اندازی شبکه تضمین صلاحیت حرفه‌ای (CAN) خبر داد و افزود: بر این اساس، موسسه با هدف انتقال دانش و اطمینان از صلاحیت حرفه‌ای سرمایه انسانی در حوزه نفت و گاز اقدام به راه‌اندازی شبکه تضمین صلاحیت حرفه‌ای کرده است. این شبکه دارای سه گروه همکاران صاحب دانش، همکاران کسب‌وکار و همکاران پایه‌ای و مرتبط است.

رجبی اهداف آموزشی موسسه مطالعات انرژی را متمرکز بر پنج محور ظرفیت‌ سازی و بهبود کیفیت آموزش، ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران، بهینه‌سازی انرژی، منابع انسانی و ظرفیت‌ سازی روی صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت دانست و افزود: عملیاتی‌شدن اهداف راهبردی موسسه منوط به همکاری اثرگذار در سطح ملی و بین‌المللی است. به این منظور اگر قرار است ظرفیت‌سازی داشته باشیم باید سبب انتقال دانش و توسعه حرفه‌ای کارشناسان صنعت نفت و گاز شود.

وی همچنین به مقوله هم‌ تکاملی در زمینه آموزش کارشناسان و دست‌درکاران حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: صنعت نفت دارای دانشی 100 ساله است که سال‌های پیاپی سینه به سینه انتقال یافته است، بنابراین هدف اصلی شبکه انتقال دانش افزون بر توجه به استانداردهای آموزشی و انتقال دانش به مزیت‌سازی از طریق هم‌تکاملی یا تلفیق دانش جدید و قدیم در حوزه انرژی نیز توجه دارد.

وی در ادامه موضوع مدیریت دارایی‌های فیزیکی، خوردگی و بازرسی فنی را از جمله برنامه‌های جامع آموزش موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برشمرد.

به گفته وی، نکته مهم دیگر که باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد، بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی است که می‌تواند در تحقق برنامه‌های آموزشی موسسه کارگشا باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران