پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452153 تاریخ : 1398/01/10-16:21:45
,8,
سودآوری بازار سرمایه در سال جاری

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان پیش بینی کرد:

سودآوری بازار سرمایه در سال جاری

سال 97 بازار سرمایه روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد و اکنون از چالش ها عبور کرده است. با شروع سال، نوسان نرخ ارز آغاز شد و در مقاطعی شاهد قیمت گذاری دستوری محصولات با نرخ دلار 4200 تومانی بودیم و این دو فاکتور بیشترین اثر را بر بازار داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ضمن بیان مطلب فوق در خصوص بازار سرمایه سال 97 گفت: نوسان نرخ ارز در اردیبهشت ماه باعث شد از یکسو سودآوری بسیاری از شرکت های صادرات محور افزایش داشته باشد و از سوی دیگر ارزش جایگزینی تمام شرکت ها چند برابر شد. همین موضوعات افزایش قیمت سهام و افزایش سرعت ورود نقدینگی به بازار سرمایه را رقم زد.

وی ادامه داد: اما در آبان ماه جو روانی خروج آمریکا از برجام باعث شد بازار تحت تاثیر قرار بگیرد و نوعی بدبینی به آینده ایجاد شود. از آبان ماه روند رو به رشد بازار متوقف شد اما با انتشار گزارش های نه ماهه شرکت ها مجددا امید به بازار سرمایه بازگشت.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان افزود: در حال حاضر نیز فضای آخر سال و عملکرد یازده ماهه اکثر شرکت ها، قیمت ها در بازار سرمایه را جذاب کرده است.

مصطفی صفاری مهمترین چالش سال 98 بازار سرمایه را نرخ بهره بانکی دانست و گفت: نرخ بهره بانکی یکی از مهمترین مواردی است که بازار سرمایه همواره از آن متاثر می شود. کنترل و ثبات نرخ بهره و حتی احتمال کاهش آن در سال آینده جذابیت بازار سرمایه را افزایش می دهد. به نظر می رسد اگر نرخ بهره بانکی کنترل نشود کشور به فضای اقتصادی مشابه سال 93 وارد شود و شاهد رکود اقتصادی باشیم. بنابر این باید افزایش  نرخ بهره در سیستم بانکی مدیریت شود تا پول و منابع  در پارکینگ بانکی متوقف نشود و به بخش مولد اقتصاد هدایت شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ضمن اشاره به اینکه نسبتی به نام Q وجود دارد، که نشان دهنده ارزش جایگزینی و ارزش بازاری سهام است، افزود: با توجه به افزایش ارزش و دارایی شرکت ها در بازار سرمایه همچنان پتانسیل رشد وجود دارد. اگر فضای سیاست بین الملل به سمت آرامش حرکت کند، شرکت ها به ویژه صادرات محورها سال آینده نیز شرایط خوبی خواهند داشت.

مصطفی صفاری با بیان اینکه سال 97 ابزارهای خوبی وارد بازار شد، گفت: در حال حاضر ابزارهای متنوعی در بازار سرمایه وجود دارد و در صورتی که آموزش لازم برای بهره برداری از این ابزارها ارایه شود، فرهنگ سازی صحیح صورت گیرد و از همه مهمتر زیرساخت ها متناسب باشد، قطعا با کمک این ابزارها شاهد رشد بازار در سال آینده خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد امسال، سال مثبت و سودآوری برای بازار سرمایه باشد و اگرچه تورم رکودی وجود دارد اما در زمان های رکود نیز صنایع می توانند به خوبی رشد کنند و موفق باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران