پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466496 تاریخ : 1398/03/28-17:55:06
,15,
سوء استفاده از آسیب‌پذیری سرویس دهنده ایمیل EXIM

سوء استفاده از آسیب‌پذیری سرویس دهنده ایمیل EXIM

طی 10 روز گذشته، اطلاعاتی درخصوص آسیب‌پذیری سرویس دهنده ایمیل exim منتشر شد. این آسیب‌پذیری به شماره CVE-2019-10149 ثبت شده و ضعف آن از نوع صحت سنجی ورودی (CWE-20) است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ماهر، آسیب‌پذیری نامبرده شده در تابع deliver_message() (در فایل deliver.c) که فرآیند بررسی آدرس گیرنده ایمیل در آن بررسی می‌شود، وجود دارد. مهاجم می‌تواند با ارسال payload مناسب از راه دور، از سرور ایمیل اخذ دسترسی کرده و آن را به کنترل خود دربیاورد. این آسیب‌پذیری در نسخه‌های 4.87 الی 4.91 وجود دارد، نسخه 4.92 از ماه قبل منتشر شده که این ناامنی در آن رفع شده است. با بروزرسانی سرویس دهنده mail می‌توان این ضعف امنیتی را مرتفع کرد. بررسی اولیه نشان می‌دهد بخش بزرگی از آسیب‌پذیری در سطح کشور مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب اشتراکی است. اطلاع رسانی به مالکین سرویس دهنده‌های آسیب‌پذیر در حال انجام است.
با توجه به شدت گرفتن سوءاستفاده مهاجمین از این آسیب‌پذیری در روزهای اخیر، در صورتی که سروری آسیب‌پذیر از این نوع در اختیار دارید، لازم است علاوه بر بروزرسانی و رفع آسیب‌پذیری، نسبت به بررسی ردپاهای فارنزیکی و عدم ورود و تثبیت دسترسی مهاجم در سرور اطمینان حاصل کنید.
در لینک زیر اطلاعات مفیدی درخصوص این آسیب پذیری، وجود دارد:
https://www.openwall.com/lists/oss-security/2019/06/05/4
همچنین اطلاعیه اولیه سایت exim در این لینک در دسترس است:
http://www.exim.org/static/doc/security/CVE-2019-10149.txt



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران