پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352589 تاریخ : 1397/04/27-17:23:07
,12,17,
سهم تراکنش های موفق از کل تراکنش ها در اردیبهشت 1397

گزارش

سهم تراکنش های موفق از کل تراکنش ها در اردیبهشت 1397

ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده اصلی ترین هدف شرکت های ارائه دهنده آن خدمات می‌باشد؛ چرا که ارتقای کیفیت خدمت ارائه شده افزایش مطلوبیت و رضایتمندی مصرف کننده را به دنبال خواهد داشت. شرکت شاپرک نیز در راستای وظایف نظارتی خود، به دنبال افزایش کیفیت انجام خدمات ارائه شده در شبکه و انجام صحیح پرداخت‌ها است.

به گزارش بانک و صنعت، کاهش خطاها و تراکنش های ناتمام از یک سو و افزایش دسترس پذیری حس شده خدمات و دسترس پذیری زمانی از سوی دیگر منجر به بهبود عملکرد شاپرک محسوب می‌گردد در ادامه شاخص‌هایی برای سنجش این هدف ارائه می‌گردد.

 

انواع خطاها در پرداخت الکترونیک کارتی
یکی از اصلی ترین برنامه های شرکت شاپرک، تلاش برای کاهش وقوع خطاهای شبکه و افزایش نسبت تراکنش‌های موفق از کل تراکنش‌ها می باشد. در حال حاضر در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی، خطاها در پنج گروه خطای صادرکنندگی، خطای پذیرندگ ، خطای شاپرکی، خطای کاربری و خطای کسب و کار طبقه بندی می شوند.

جدول ذیل حکایت از سهم 90.79 درصدی تراکنش های موفق و 9.21 درصدی خطاهای رخداده در اردیبهشت ماه 1397 دارد.

 

 


آنالیزخطاهای تراکنش ها
طبق جدول ذیل در اردیبهشت ماه 1397 تعداد خطاها در تمامی گروه ها به غیر از صادرکنندگی با افزایش همراه بوده است.

اطلاعات مندرج در این جدول تغییرات مربوط به هر یک از انواع تراکنش های موفق و ناموفق در فروردین و اردیبهشت 1397 را نشان می دهد.

 

 

طبق جدول های ذیل کمترین سهم در تراکنش های خطادار مربوط به خطای شاپرکی با سهم 0.04 درصدی از کل تراکنش‌ها بوده است. این نوع خطا سهم 0.4 درصدی را در بین تراکنش های خطادار داشته که در شکل زیر نشان داده شده است.

 

 

 

 

 

جهت بررسی تغییرات تراکنش های خطا در دو ماه متوالی بهتر است سهم انواع خطا نسبت به کل تراکنش های صورت گرفته در ماه مورد نظر، مورد قیاس قرار دهیم. لذا تغییر سهم تراکنش های خطا در دو ماه فروردین و اردیبهشت 1397در جدول ذیل قابل مشاهده است.

 

 

اطلاعات جدول بالا مبین افزایش سهم گروه‌های خطایی کاربری، شاپرکی و کسب و کار از کل تراکنش های اردیبهشت ماه 1397 نسبت به فروردین ماه می باشد و در مقابل سهم تراکنشهای خطا در سایرگروه ها خطایی با کاهش همراه بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران