پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490972 تاریخ : 1398/06/28-15:51:57
,17,22,
سهم اشتغال روستایی در کشور به 25.3 درصد رسیده است

سهم اشتغال روستایی در کشور به 25.3 درصد رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم اشتغال روستایی در کل کشور را در گذشته کمتر از سه درصد عنوان کرد و گفت: گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد میزان سهم اشتغال روستایی در سبد کل اشتغال کشور در سه ماه اول سال 1398 با 22 درصد رشد به 25.3 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به برنامه اشتغال پایدار روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: دولت با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، 1.5 میلیارد دلار منابع و تسهیلات ارزان قیمت را از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی تکفل ایجاد شغل را برعهده دارند، قرار داد. 

وی نحوه تخصیص این اعتبار به استان‌ها را براساس میزان محرومیت و نرخ بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: این سیاست در بخش‌های زیر 10 هزار نفر جمعیت تاثیرگذار بود و شرایط مطلوب‌تری را در حوزه اشتغال ایجاد کرد. 

شریعتمداری، عملکرد استان کرمانشاه را در جذب تسهیلات روستایی خوب توصیف کرد و گفت: این استان همه 160 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته را جذب کرده و این تسهیلات در نقاط مرزی با نرخ سود چهار درصد، در نقاط غیرمرزی و محروم با نرخ سود 6 درصد و برای سرمایه در گردش با نرخ سود 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیل و زلزله را از مشکلات این استان و مردم عنوان و تصریح کرد: 600 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق زلزله‌زده از همین منابع روستایی تخصیص داده شد.

او به مشکل مددجویان زیر حمایت بهزیستی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مدیرکل بهزیستی مبلغ 560 میلیون تومان را برای مابه‌التفاوت سهم پرداختی مددجویان تامین کرده است. 

این وزیر دولت دوازدهم، کمبود مهارت دانش‌آموختگان را مهمترین مشکل در کشور دانست و تاکید کرد: هرچه افراد مهارت داشته باشند و ما در این زمینه بیشتر کار کنیم وضعیت اشتغال در کشور بهتر خواهد شد. 

شریعتمداری با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نسبت به گذشته تفاوت کرده است، گفت: توانایی‌های درونی و استفاده از امکاناتی که ایجاد اشتغال را در کشور توسعه دهد به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح پنجشنبه وارد شهرستان پاوه شد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران