پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465473 تاریخ : 1398/03/07-13:55:31
,13,
سطح مبارزه با ملخ صحرایی به 383 هزار هکتار رسید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی به 383 هزار هکتار رسید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با ریزش هجوم 150 دسته ملخ صحرایی به کشور از بهمن سال 97 تاکنون، مبارزه با این آفت در سطح 383 هزارو 274 هکتار از مناطق آلوده با ملخ صحرایی در هشت استان جنوبی کشور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمدرضا میر بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی را مربوط به استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: مبارزه با این آفت در سطح 100 هزار و 50 هکتار در سیستان و بلوچستان، 98 هزار هکتار در جنوب کرمان،  88  هزار و 534 هکتار در هرمزگان، 59 هزارو 755 هکتار بوشهر، 15 هزارو 699 هکتار خوزستان، 9 هزارو 831  هکتار فارس، سه هزار و 700  هکتار کهگیلویه و بویر احمد و  100 هکتار استان خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

وی با بیان این که همچنان در حال مبارزه با این ملخ به شکل هوایی و زمینی در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی هستیم اظهارداشت: در این مبارزه از  10 فروند هواپیمای سمپاش، سمپاش وانتی و تراکتورهای سمپاش استفاده می شود که نیازمند تخصیص اعتبارات برای ادامه مبارزه با این آفت خطرناک هستیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور به خروج پوره های ملخ از خاک اشاره کرد و گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی به شدت ادامه دارد زیرا علاوه بر ریزش های ملخ های بالغ اکنون با خروج پوره های ملخ در داخل کشور نیز مواجه هستیم.

مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 40  هزار هکتار

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ملخ مراکشی را یکی از آفات بومی کم خطر عنوان کرد و افزود: به دلیل افزایش بارندگی ها و شرایط آب و هوایی مساعد ملخ مراکشی در نوار شمالی کشور همچون استان های اردبیل، قزوین، زنجان، گلستان و آذرباییجان شرقی طغیان کرده است که اکنون مبارزه با این آفت در سطح 40 هزار هکتار در حال عملیاتی شدن است.

وی با بیان این که نگرانی در خصوص طغیان ملخ مراکشی نداریم و قابل کنترل است اظهارداشت: این ملخ پیش از این نیز در استان های شمالی کشور وجود داشته است اما با توجه به شرایط آب و هوایی زاد و ولد آن شدت پیدا کرده است.

به گفته وی، آفت ملخ مراکشی به اندازه ملخ صحرایی خطرناک نیست اما مبارزه با آن تا کنترل جمعیت ادامه می یابد.

طغیان ملخ کوهان دار در ساوه

میر تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد ملخ کوهان دار یا تاغ  که بومی کشور است در ساوه طغیان کرده است که گیاه مورد مصرف این آفت درخت تاغ  است.

وی اظهارداشت: در خصوص این آفت نیز نگرانی نداریم اما سطح مبارزه با این آفت به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مربوط می شود.

به تازگی تعدادی از نمایندگان فائو (سازمان خواربار ملل متحد) در ایران و کشورهای اطراف برای بررسی علل هجوم ملخ صحرایی در ایران حضور پیدا کرده بودند که پس از ارزیابی نتایج آن را اعلام می کنند.
طبق پیش بینی سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) از هشتم بهمن‌ پارسال نخستین دسته‌ های ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد. تاکنون این ملخ در گروه‌های چند صد هزار تایی به استان های جنوبی ایران شامل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان (جنوب کرمان)، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی هجوم آورده اند.
هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران