پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451631 تاریخ : 1397/12/26-10:32:35
,17,
سامانه های الکترونیکی شفافیت در گمرک را بالا برده است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سامانه های الکترونیکی شفافیت در گمرک را بالا برده است

امیر خجسته صبح امروز میهمان گمرک بود و علاوه بر بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و همچنین بخش مانیتورینگ ایکس ری ها و کشفیات گمرکات در فضایی صمیمی با مسئولان و کارشناسان گمرک گفت‌و‌گو و دیدگاههای خود را در خصوص عملکرد گمرک بیان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ در حاشیه این بازدید دکتر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تقدیر و تشکر از مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران و مسئولان سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گفت: اقدامات بسیار خوبی در گمرک انجام شده و گمرک در حال حاضر بهتر از گذشته عمل می کند و عملکرد گمرک خیلی بهبود پیدا کرده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: هر جا تخلفی در فرآیند تجارت خارجی کشور انجام می‌شود گمرک را سیبل قرار می دهند.
و گمرک تبدیل به سیبل شده و هر اتفاقی رخ می‌دهد گمرک را مقصر جلوه می‌دهند در حالی که باید توجه داشت که زمینه بروز این تخلفات در جاهای دیگری ایجاد شده است و بررسی های ما نشان می دهد ریشه تخلفات در دستگاه و نهاد دیگری بوده و گمرک یک سازمان مجری است.
وی با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق خودرو در مرجع قضایی گفت: در موضوع پرونده قاچاق خودرو ما دیدیم که اطلاعات غلط از سامانه صمت به گمرک داده شده است و این سوال را همیشه کرده ایم که چرا سامانه ها به یکدیگر لینک نیستند و قطعی ها و تخلفات سازمان های دیگر را به گمرک نسبت می دهند.
وی افزود: ما باید به سمت شفاف سازی برویم و بهترین راه شفافیت هم سامانه های الکترونیکی است و من از اقدامات انجام شده در خصوص سامانه های گمرک تشکر می کنم.
خجسته گفت: در گمرک بندرعباس کارهای خوبی انجام شده و البته باید مراقبت هم بشود و تمام راههای تخلفات و نفوذ مسدود گردد. عملکرد گمرک نسبت به گذشته خیلی بهبود پیدا کرده است و برای شفاف سازی تنها راه سامانه ها هستند و باید تمامی فرآیندها از طریق سامانه و سیستمی شود تا شفاف سازی صورت گیرد.
این‌ نماینده مجلس با ارزیابی مثبت عملکرد کارمندان گمرک گفت: عملکرد کارمندان خدوم گمرک قابل تقدیر است. متاسفانه هر تخلف و اشتباهی را به گمرک نسبت می دهند، مثلا در مورد موضوع واردات خودرو تنها گمرک مورد انتقاد قرار می گیرد در صورتیکه ریشه تخلف از سازمان دیگری بوده است.
خجسته با طرح این سوال که چرا سامانه‌های دیگر به گمرک وصل نمی شوند؟ گفت: باید جزیره ای عمل کردن از بین برود و همین مساله باعث شده برخی از سازمان ها در مورد مسایل به وجود آمده به مانند واردات خودرو پاسخگو نباشند و تنها گمرک مورد هجمه قرار گیرد.
وی در مورد بازدید از سامانه الکترونیک گمرک گفت: بازدید خوبی انجام شد. اتصال سامانه ها بهم یک بحث مهندسی است و باید واسطه ها از بین بروند . قطعی های سامانه ها مشکل به وجود می آورد.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخاب مسیر سامانه هم شفاف سازی صورت بگیرد که البته در مجموع اقدامات خیلی خوبی در گمرک انجام شده است و جای تقدیر و تشکر دارد.
خجسته در پایان تاکید کرد: به گمرک کمک می کنیم تا مقابل فشارها ایستادگی کند و همچنین در این راه با باندهای فساد و قاچاقچیان قطعا برخورد خواهیم کرد. امیدواریم تجهیزات کنترلی گمرک بیشتر و ایکس ری های پیشرفته تری در اختیار داشته باشد و همه ی گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری مجهز شوند.
بنابراین گزارش؛ پیش از سخنان امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس که با حضور مسئولان ارشد حوزه فن آوری اطلاعات و دست اندرکاران سامانه های گمرک انجام شد، دکتر علی بعیدی مفرد نیا معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ‌در مطالبی با اشاره به تاریخچه راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به نقش سامانه ها در ارتقای شفافیت و تجمیع اطلاعات پرداخت و گزارشی از عملکرد گمرک طی سالهای اخیر ارائه داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران