پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463689 تاریخ : 1398/02/10-16:46:48
,11,
ساختمان جدید پلاسکو با آخرین اصول و دستاوردهای علمی دنیا در حال ساخت است

استاندار تهران:

ساختمان جدید پلاسکو با آخرین اصول و دستاوردهای علمی دنیا در حال ساخت است

استاندار تهران با بیان اینکه ساختمان جدید پلاسکو با آخرین اصول و دستاوردهای علمی دنیا در حال ساخت است گفت: این ساختمان سال 1400 به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه به در حاشیه بازدید از روند ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: تاکنون ساخت و ساز این پروژه پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و عملیات اجرایی آن باید تا دو سال آینده به پایان برسد. 

وی بیان کرد: برای استحکام ساختمان 800 تن بتن ریزی شده است. 
استاندار تهران گفت: جبهه کاری برای پیمانکاران در نظر گرفته شده است و در ساخت آن از معماری ایرانی و اسلامی استفاده می شود. 
محسنی بندپی افزود: ما باید در ساخت بناهای کشور به خصوص در تهران از معماری ایرانی و اسلامی استفاده کنیم تا علاوه بر کیفیت و برخورداری از نمای خوب، ساختمانی با استحکام بالا داشته باشیم تا خدایی نکرده اگر اتفاقی افتاد راه ایمنی و نجات برای افراد فراهم باشد. 
وی ادامه داد: کارفرمای پروژه، بنیاد مسکن است و محدودیت مالی برای ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو وجود ندارد. 
محسنی بندپی ادامه داد: بستر برای پیمانکار مهیا است و مهندس مشاور نیز باید نقشه را در اختیار پیمانکار قرار دهد.
وی اضافه کرد: پیگیری محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد شهید، معاونان وی و فرماندار نشان دهنده این است که پروژه در زمان مقرر ساخته می شود. 
محسنی بندپی با بیان اینکه 120 واحد در مجتمع نور مستقر شده اند و مابقی نیز در مکان های دیگر مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: باید واحدهای جدید براساس حقی که در آن زمان حقوق مکتسبه آنها بوده به افراد داده شود. 
فرماندار تهران نیز در خصوص اقدامات انجام شده برای خانواده هایی که نزدیکان خود را از دست دادند گفت: دولت برای هر دستگاهی وظیفه ای را در نظر گرفته که آنها باید به وظایف خود عمل کنند ما نیز ناظر بر کار آنها هستیم. 
عیسی فرهادی با بیان اینکه طبق قانون مراحلی که برای شهدای خدمت در نظر گرفته شده است باید برای شهدای آتش نشان و کسبه نیز در نظر گرفته شود، افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند از سوابق خدمتی و بازنشستگی برخوردار هستند. 
ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول، تهران بود و از آن به‌عنوان اولین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد این ساختمان 17 طبقه با اسکلتِ فلزی که در سال 1341 افتتاح شده بود، یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود، این ساختمان در روز پنج‌شنبه 30 دی 1395 پس از 54 سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و 560 واحد تجاری در آن نابود شد. 
پلاسکو درحالی بعد از 3?5 ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند. پلاسکو با ارتفاع 42 متر در زمان اتمام ساخت در سال 1341 بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمان‌خراش‌های تهران شمرده می‌شد. این ساختمان نماد تهران جدید و معماری مدرن در پایتخت و به عنوان یک نماد شاخص شهری محسوب می‌شد، مالکیت پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 402
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران