پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389000 تاریخ : 1397/07/22-12:00:50
,17,21,
ساختار معیوب منطقه آزاد اروند ناتوان از ایجاد جریان مالی پایدار/لزوم بازسازی آبادان در قالب طرح ملی

شرفی تاکید کرد:

ساختار معیوب منطقه آزاد اروند ناتوان از ایجاد جریان مالی پایدار/لزوم بازسازی آبادان در قالب طرح ملی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: نزدیک به 14 سال است که از عمر منطقه آزاد اروند می گذرد، اما با وجود ساختار معیوبی که دارد نتوانسته جریان مالی پایداری برای کارآفرینی و اشتغال ایجاد کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  غلامرضا شرفی با اشاره به اینکه در گزارشاتی که از فعالیت منطقه آزاد داده می شود، چشم اندازی برای آینده آن دیده نمی شود، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند از مناطق آزاد دیگر عقب تر است. نزدیک به 14 سال است که از عمر منطقه آزاد اروند می گذرد، اما با وجود ساختار معیوبی که دارد نتوانسته جریان مالی پایداری برای کارآفرینی و اشتغال ایجاد کند.

رونق شهری در آبادان به چشم نمی خورد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هنوز یک نهاد رسمی متولی پاسخگویی در موضوع کار و اشتغال نیست، اضافه کرد: رونق شهری در آبادان به چشم نمی خورد و همین امر باعث شده آبادن تنها از نصف جمعیت قبل از جنگ تحمیلی میزبانی کند و دیگر جاذبه و رغبتی برای بازگشت واقعی مردم به این شهر وجود ندارد.

نقص در زیرساخت های فعلی آبادان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، زیرساخت های فعلی در آبادان را دچار نقص دانست و گفت: متاسفانه آبادان در موضوع زیرساخت هایی چون آب و فاضلاب از مواهب قبل از جنگ نیز بی بهره شده و در شرایطی که حتی روستاهای کل کشور در حال توسعه و پیشرفت هستند، اما در آبادان ما با مشکل آب و فاضلاب روبرو هستیم.

وی افزود: هر ساله با اندک بارندگی، مشکلات عدیده ای برای مردم در حوزه فاضلاب ایجاد می شود. مشکل آب هم که مشخص است و با کمبود آب و حق آبه ای که از مردم پایین دست رودخانه کارون به ناحق گرفته شد، خسارات زیادی به نخیلات استان وارد شد و در حال حاضر در آبادان مردم آب طعم دار مصرف می کنند و در برخی روستاها هم آب شور مصرف می شود.

راه اندازی توریست درمانی در آبادان

این نماینده مردم در مجلس دهم، به پیشرفت بهداشت و درمان در آبادان اشاره کرد و این مساله را نقطه قوت آبادان دانست و گفت: تنها نقطه قوت در آبادان که گرچه دیر انجام شده ولی در هر حال از سایر موارد جلوتر است، موضوع بهداشت و درمان در این شهر است که پیش بینی می شود طی یکی دو سال آینده به سقف قابل قبولی در  این شهر برسیم و بتوانیم حتی موضوع توریست درمانی را در این شهر راه اندازی کنیم.

شرفی به موضوع تامین امنیت در استان و حل مشکلات مربوط به برق هم اشاره ای کرد و این موارد را جزو نقاط قوت شهر برشمرد.

ضرورت نگاه مسوولانه به بازسازی آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: دولت باید به بازسازی آبادان به عنوان یک طرح ملی نگاه کند و تخصیص بودجه هم با همین نگاه باید اتفاق بیفتد. در واقع مسوولان امر به موضوع بازسازی آبادان و تامین زیرساخت های حیاتی در این شهر باید مسوولانه توجه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران