پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463401 تاریخ : 1398/02/08-10:45:26
,5,15,
ساخت مغز نیروگاه ها توسط محققان دانشگاه شریف، بومی شد

ساخت مغز نیروگاه ها توسط محققان دانشگاه شریف، بومی شد

محققان دانشگاه صنعتی شریف با توجه به دبی و ارتفاع رودخانه ها و شرایط کشور،موفق به طراحی و نصب فناوری گاورنرهای نیروگاه ها شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد دورعلی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، گاورنر نیروگاه را قلب و حساس‌ترین سامانه کنترلی نیروگاه‌ها توصیف کرد و گفت: این تجهیزات در گذشته به صورت کامل از کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشور وارد می‌شد و در مطالعاتی که در دانشگاه صنعتی شریف اجرایی کردیم موفق به ساخت و طراحی گاورنرهای نیروگاه‌های آبی شدیم.

وی اظهار کرد: گاورنرهای جدید نسل هیدروالکتریک هستند که شامل یک سامانه هیدرولیک "سرو" دقیق بوده و یک یا چند تابلوی کنترل شامل "پی‌ال‌سی"، "کارت‌های ورودی و خروجی" و"کارت‌های خاص برای سنجش سرعت و توان" هستند.

دورعلی ادامه داد: بر این اساس ما مطالعاتمان را از سال‌های گذشته با بازدیدهایی که از کشورهای صاحب این فناوری داشتیم، در این زمینه آغاز کردیم و در گام نخست پایلوت کوچکی را در دانشگاه اجرایی کردیم و بعد از اثبات کارایی، صنعت برق از این طرح استقبال کرد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه این سامانه تاکنون در 3 نیروگاه بزرگ آبی کشور اجرایی شده است، ادامه داد: در فاز اول گاورنرهای طراحی شده در نیروگاه 10 مگاواتی "آزاد" نصب شد و پس از 4 سال بهره برداری از آن از این سامانه در نیروگاه آبی 210 مگاواتی "داریان" استفاده شد.

به گفته وی، سه دستگاه این تجهیز نیز برای نیروگاه 155 مگاواتی "سردشت" نصب و راه‌اندازی شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، ارزش افزوده بالا و بالا بودن ایمنی و نفوذ ناپذیری را از مزایای گاورنرهای طراحی شده نام برد و یادآور شد: این تجهیزات کنترل کننده رفتار نیروگاه‌ها و چون "دور" و "بار" هستند و مغز نیروگاه را بر عهده دارند.

دورعلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این فناوری در کشور بومی‌سازی شده و در افق آینده نوسازی گاورنرهای قدیمی کشور و طراحی و ساخت گاورنرهای نیروگاه‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های آبی با توجه به دبی و ارتفاع رودخانه‌ها دارای مشخصات خاص خود هستند، اظهار کرد: از این رو این تجهیزات بر اساس مشخصات رودها و شرایط کشور طراحی و ساخته شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران