پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267706 تاریخ : 1395/12/15-16:17:45
,15,10030,
تفکیک اینترنت داخلی و خارجی رونق بخش کسب و کار مجازی است

رییس تشکل صنفی:

تفکیک اینترنت داخلی و خارجی رونق بخش کسب و کار مجازی است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه کشور گفت: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تفکیک اینترنت داخلی از خارجی و کاهش نرخ اینترنت داخلی، رونق کسب و کار در فضای مجازی را به دنبال می آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ناصرعلی سعادت یکی از مسائل مطرح در فضای مجازی را کاهش هزینه های مصرف کننده برای افزایش مصرف عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین راهکاری که مردم را به کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب می کند کاهش هزینه دسترسی به این فناوری هاست.

به گفته وی، تلاش آن است که کاربران بتوانند از خدمات نوین بهره برداری کنند بدون آنکه متحمل هزینه های سنگین شوند.
سعادت گفت: هرچه هزینه ترافیک اینترنت داخلی کاهش یابد مردم تشویق می شوند از محتواهایی که در داخل تولید می شود استفاده کنند.
این فعال بخش فناوری اطلاعات تفکیک اینترنت داخلی را اقدامی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاهش هزینه به همراه تفکیک اینترنت داخلی از خارجی رونق مراجعه به شبکه ملی اطلاعات را به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران تلاش خود را برای برطرف کردن مسائل فنی آن آغاز کرده است و به طور حتم تا پایان دولت یازدهم این امر محقق می شود.
طرح تفکیک ترافیک اینرنت داخلی از خارجی با هدف ارزان تر شدن تعرفه اینترنت داخلی برای رونق شبکه ملی اطلاعات از نخستین روزهای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. 
قرار است با تفکیک اینترنت داخلی از خارجی، بهای ترافیک داخلی برای کاربران شبکه ملی اطلاعات به نصف کاهش یابد. 
رهبر معظم انقلاب شهریورماه 1394 هنگام انتصاب اعضای تازه شورای عالی فضای مجازی، تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به عنوان یکی از مطالبات اصلی مطرح کردند. 
در همین پیوند، هفتم شهریورماه امسال آیین راه اندازی مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد و این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از طرح های پستی در آستانه دهه فجر از تعیین نرخ خدمات شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: بر اساس تازه‌ترین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه ترافیک داخلی نصف تعرفه ترافیک اینترنت بین‌الملل تعیین شد. 
محمود واعظی اعلام کرد از اواسط ماه جاری (دی ماه) اپراتورها موظفند تعرفه ترافیک داخلی و خارجی را به صورت تفکیک شده به کاربر ارایه کنند. 
از امروز اپراتورها سایت‌های داخلی پرترافیک را که نسبت به سایت‌های خارجی 50 درصد تخفیف دارند به کاربران معرفی می ‌کنند و بر این اساس در مدت سه ماه تا اردیبهشت 1396 همه محتوای داخلی و خارجی در لایه دسترسی تفکیک می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران