پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507127 تاریخ : 1398/11/06-17:51:06
,17,
رونمایی از راهکار جامع صنایع لبنی برای برون‌رفت از مشکلات داخلی و بین‌المللی

اولین همایش بین‌المللی صنعت لبنیات ایران برگزار می‌شود

رونمایی از راهکار جامع صنایع لبنی برای برون‌رفت از مشکلات داخلی و بین‌المللی

فعالان بخش خصوصی در صنعت لبنیات، روز دوشنبه هفتم بهمن ماه با حضور نمایندگانی از دولت، نخستین همایش بین‌المللی صنعت لبنیات ایران را برگزار می‌کنند. انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در حالی این همایش را برگزار می‌کند که این صنعت جزو موفق‌ترین و پیشروترین صنایع کشور در حوزه صنعت غذاست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در این همایش رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

این همایش در حالی فردا برگزار می‌شود که طی هفته‌های اخیر صنعت لبنیات کشور با پخش برخی شایعات، مورد هجمه قرار گرفته ‌است. حال آنکه دولت و صنایع لبنی کشور نگرانی جدی از کاهش مصرف سرانه محصولات لبنی در کشور دارند و در تلاش هستند تا با زدودن غبار بی‌اعتمادی‌ از روی تولیدات داخلی، راهکارهایی را برای افزایش مصرف فرآورده‌های لبنی و رساندن آن به سطح استاندارد ارائه دهند و به کار گیرند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، با بیان اینکه در حال حاضر چندین برند ایرانی در صنعت لبنی در سطح جهانی شناخته شده هستند و برخی از فرآورده‌ها و محصولات ایرانی در بازارهای منطقه از جمله عراق، کشورهای اوراسیا و حتی ایالات متحده آمریکا نیز طرفدار و خواهان دارد، تصریح کرد که در همایش فردا و در حضور مسئولان دولتی، به موضوع صادرات محصولات لبنی به طور مفصل پرداخته خواهد شد و بخش خصوصی راهکارهای خود را بیان خواهد کرد.

محمدرضا بنی‌طبا تاکید کرد که هجمه‌های اخیر علیه تولیدات داخلی در صنعت لبنی کشور، تخریب برندهای مطرح ایرانی را نشانه گرفته است چرا که این صنعت طی سال‌های گذشته به خوبی توانسته جای خود را در بازارهای بین‌المللی باز کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد صنعت لبنیات کشور خصوصی است، افزود: کارآفرینان و تولیدکنندگان این صنعت به خوبی توانسته‌اند در بازار داخل و خارج از کشور نقش‌آفرینی کنند، از این رو تنها انتظاری که بنگاه‌های تولیدی از دولت دارند، تثبیت استانداردها، مقررات‌زدایی و عدم دخالت در امور این بخش است.

همچنین به گفته سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران، در اولین همایش بین‌المللی صنعت لبنی ایران، به تحلیل و بررسی موضوع قیمت‌گذاری محصولات لبنی در کشور پرداخته شده و از راهکار جامع بخش خصوصی در این رابطه رونمایی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران