پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513047 تاریخ : 1399/02/28-16:40:02
,1,
روابط عمومی و توسعه اقتصادی

روابط عمومی و توسعه اقتصادی

امروزه به واسطه رشد و توسعه جوامع و تاثیر آن بر ارکان تشکیل دهنده جامعه نظیر سازمان ها و ارگان ها، شاهد نقش روابط عمومی ها به عنوان تسهیل گران فرایند توسعه و ارتقاء بخشی آگاهی به مخاطبان و جامعه هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، برخلاف نگاه و تعاریف قدیمی از روابط عمومی، درحال حاضر روابط عمومی یکی از ارکان مهم درتصمیم سازی و ترسیم استراتژی های سازمان و به عنوان عنصری توانمند در پیشبرد اهداف سازمان محسوب می شود.

از آنجایی که توسعه اقتصادی و رشد تقویت آن در شرایط کنونی جامعه از اهمیت دو چندانی برخوردار است می تواند نقش روابط عمومی را که همواه در خدمت و زمینه ساز توسعه و آگاهی بخشی به جامعه بوده، پر رنگ تر جلوه نماید. چرا که همراه ساختن مردم و جلب مشارکت آنان در فرایند توسعه اعم از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از وظایف و ارزش های کاری پنهان روابط عمومی است و به تعبیری جزو قلمرو وسیع کاری روابط عمومی محسوب می شود.
از طرفی با توجه به شتابی که به سمت پیشرفت و توسعه در جامعه ایجاد شده، مقوله فرهنگ سازی به عنوان ضرورت امروز جامعه احساس می شود. لذا برای رسیدن به اهداف متعالی، ایجاد مشارکت واقعی و انسجام اجتماعی در امر توسعه و رشد اقتصادی نیاز به ارتقاء و فرهنگ سازی در این باب است و روابط عمومی به عنوان وظیفه ذاتی خود بیش از سایر واحدها در رشد و اعتلای فرهنگ، توسعه آگاهی، اقناع و ترغیب افکار عمومی و مخاطبین خود نقش دارد.
چرا که روابط عمومی به عنوان بخشی از نظام رسانه ای با در اختیار داشتن ابزار و امکانات، با جمع آوری و رصد اطلاعات مورد نیاز، تجزیه و تحلیل داده ها، ضمن بهره گیری از شیوه ها و تکنیک های ارتباطی و اطلاع رسانی به اشاعه و ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی می پردازد و به عنوان اهرم و نهاد ارتباطی علاوه بر تسریع فرایند فرهنگ سازی؛ مدیریت، روشنگری و شکل گیری افکار عمومی را در رشد و تقویت توسعه اقتصادی عهده دار است.
بنابراین روابط عمومی ها به سه شیوه ی اطلاع یابی، اطلاع شناسی، اطلاع رسانی می توانند به جریان فرهنگ سازی کمک نمایند. همچنین با ایفای نقش های متفاوتی چون خبرسازی در مقام پاسخگویی، مطالعه و شناخت افکار عمومی و تحلیل و سنجش رفتارهای مخاطبان در نقش متقاعد سازی افکار عمومی، بهره گیری از روش ها و راهبردهای علمی در نقش زمینه سازی و فضا سازی، نشر و توسعه آگاهی در نقش هدایتگری و جلب مشارکت مردمی، در زمینه فرایند توسعه و ترویج فرهنگ آن نقش آفرینی می کنند.
لذا روابط عمومی ها به عنوان پرچم داران هزاره سوم، با ارائه ساز و کارها، تغییر نگرش ها و تاثیر گذاری بر اندیشه ها، می توانند مسیر رشد و توسعه را کوتاه تر و ضمن ایجاد هم افزایی و همگرایی، زمینه مشارکت جمعی را برای تحقق اهداف فراهم نمایند و موجبات موفقیت در سازمان و جامعه را رقم بزنند.

منصور شیخ الاسلامی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران