پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450169 تاریخ : 1397/12/08-17:33:18
,10028,
رعایت حقوق شهروندی در میز خدمت متبلور می شود

مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استانها:

رعایت حقوق شهروندی در میز خدمت متبلور می شود

جلسه هم اندیشی تبیین و تشریح استقرار میز خدمت در شعب تأمین اجتماعی با حضور مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی، رییس مرکز ارتباطات مردمی و کارشناسان حوزه نظارت ارزشیابی و مرکز مشاوره سازمان مرکزی و ادارات کل غرب تهران، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، به میزبانی اداره کل آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی اکبر ربیع زاده، مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استانها، با اشاره به جایگاه تکریم و گره گشایی از امور مردم در مبانی فقهی و عرفی، رعایت حقوق شهروندی و مفاد آن را لازمه رضایتمندی مخاطبین سازمان دانست و اذعان داشت: در این راستا ضوابط استقرار میز خدمت در سازمان تأمین اجتماعی تدوین و به واحدهای تابعه در سطح کشور ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استانها، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات از سال 93 در سطح شعب تأمین اجتماعی با پیشگامی استان آذربایجان شرقی را موجب ارتقای ضریب پاسخگویی به جهت توانمند سازی و ارائه خدمات فراواحدی به مراجعین دانست و تصریح کرد: این طرح در شعب سازمان مستقر شده و فاز اول آن شامل، گردش شغلی درون واحدی اجرایی شده و بستر مناسبی برای تحقق میز خدمت ایجاد کرده بود . لیکن در جهت استاندارسازی این طرح با ضوابط میز خدمت نیاز به اقدامات و تعریف الگوهای عملی بود که این امر تحت عنوان کارگاه آموزشی طی ماههای اخیر در استان همدان انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه، استان آذربایجان شرقی خط شکن و پیشرو در استقرار میز خدمت بوده است، جلسه هم اندیشی به میزبانی استان آذربایجان شرقی را گامی در جهت الکو برداری ادارات کل منطقه سه مجازی معاونت امور استانها، شامل ادارات کل آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان یاد کرد و اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح، تغییر ظاهر خدمت رسانی نبوده و به دنبال آن هستیم که این طرح به عنوان یک تفکر و راهبرد در بین تک تک کارکنان نهادینه شده و با ارتقای پاسخگویی، رضایتمندی هر چه بیشتر مخاطبین را تأمین نماییم.
ربیع زاده، مدیریت افراد در میز خدمت، آسیب شناسی اجرای طرح همگام با شناسایی و رفع نارضایتی های موجود را از ضروریات اجرای طرح میز خدمت در واحدهای تابعه دانست و تصریح کرد: حضور فعال و موثر مدیران واحدهای تابعه از ملزومات پیشبرد طرح می باشد.
وی افزود: فضای مناسب و منظم اداری موجب ایجاد آرامش و ارائه کیفی خدمات در شعب تابعه خواهد بود و لازم است واحدهای تابعه به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، در این جلسه هم اندیشی با بیان اینکه میز خدمت به وسعت شعبه در سطح عموم کارشناسان در شعب تأمین اجتماعی استان مستقر شده است، افزود: این طرح مورد بازدید و تأیید مقامات و مراجع سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته و به عنوان نهاد الگو برای سایر سازمانها معرفی شده است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، آموزش را محور تغییر و حرکت از ساختارهای سنتی به شیوه های نوین دانست و اذعان داشت: همراهی و همدلی فرابخشی همکاران یکی از لازمه های پیشبرد این طرح در استان بوده است که به نحو شایسته متبلور شده است.
سمساری، اجرای چرخش شغلی بین کارکنان واحدهای بیمه ای با پشتیبانی واحدهای اداری و مالی و نیز تعمیم فرآیندها به واحدهای فرابخشی را از جمله مراحل استقرار طرح میز خدمت در شعب دانست و اذعان داشت: اجرای دقیق این طرح از شاخص های ارزیابی مدیران واحدهای تابعه در استان است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، تغییر در تشکیلات اداری و حیطه دسترسی به سیستم های نرم افزاری را از لازمه های ارتقا و توسعه میز خدمت در شعب دانست و اذعان داشت: تکمیل حلقه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی سازمان، موجبات تسریع خدمت رسانی در میز خدمت خواهد شد.
وی، کاهش تردد درون شهری و مراجعه حضوری به مراکز خدمت رسان سازمان تأمین اجتماعی و نیز تسریع امور را از برون دادهای میز خدمت دانست و خاطر نشان کرد: استقرار این طرح یکی از مطالبات ذینفعان با توجه به تغییرات روز افزون در فناوری اطلاعات بوده است.
ایمان بیوس، رییس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه هم اندیشی، خدمت گزاری و تکریم مردم را بی حد و مرز توصیف و تصریح کرد: خدمت گذاری به جامعه تحت چوشش سازمان تأمین اجتماعی، توفیقی برای کارکنان این سازمان است و جا دارد در راستای خدمت رسانی بی منت و شفاف به مردم اقدامات مدون و مستمر صورت پذیرد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود شرایط مطلوب به واسطه اسناد بالادستی، بستر مناسبی برای توسعه خدمت رسانی به ذینفعان وجود دارد گفت: سازمان به دنبال تعریف استانداردهای عملی استقرار میز خدمت بوده و این امر را در دو حوزه خدمات حضوری و غیرحضوری با توجه به تنوع خدمات خود، در دستور کار قرار داده است.
وی، با اشاره به بازدید مقامات ارشد استانی و کشوری از میز خدمت مستقر در واحدهای تابعه تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، استقرار میز خدمت در استان آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و این ساختار را به عنوان الگویی برای بهره برداری سایر ادارت کل دانست.
بیوس از توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و اذعان داشت: قریب به 60 خدمت جدید غیرحضوری طراحی شده است که با اجرای پایلوت آن، رونمایی و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
ریس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی، سامانه 1420 را به عنوان سامانه پاسخگوی سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرد و اذعان داشت: این سامانه به صورت پورتال و تلفنی در دسترس عموم است و مخاطبین خواهند توانست از این طریق، ضمن اطلاع از قوانین و مقررات، مطالبات خود را پیگیری نمایند.
وی پیگیری بسته حمایتی دولت از طریق مرکز CRM را از نمونه خدمات ارائه شده در بستر 1420 دانست و اذعان داشت: توسعه خدمات غیرحضوری، راهکار موثری در جهت ارتقای کمی وکیفی خدمات و ارتقای رضایت و اعتماد عمومی خواهد بود.
در ادامه جلسه هم اندیشی، اعضای این نشست از شعب پنج تبریز و شبستر به عنوان الگوی عملی میز خدمت بازدید کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 368
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران