پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247529 تاریخ : 1395/08/05-13:16:09
,17,10034,
ردیابی 70 درصد از پرونده‌های بین المللی

ردیابی 70 درصد از پرونده‌های بین المللی

رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی گفت: پلیس محمود رضا خاوری را شناسایی کرده اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خاوری مدیر عامل پیشین بانک ملی به اتهام اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی متواری است. او در اوایل مهرماه 90 به خاطر آنچه مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن خوانده از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت. 

سردار مسعود رضوانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتباط با 190 کشور دنیا از طریق اینترپل افزود: در مورد مجرمانی که در خارج از کشور هستند، خوشبختانه 70 درصد از پرونده‌هایی که به ما اعلام شده را توانستیم، ردیابی، شناسایی و یا متهمان را دستگیر کنیم که از این تعداد ما درصدی را موفق شدیم استرداد کنیم. 
وی افزود: استرداد به اراده سیاسی و دیگر موارد بستگی دارد، البته حتی در مواردی که استرداد صورت نگرفته هم ما توانستیم متهمان را محکوم کرده و حقوق شاکیان را بگیریم. 
رضوانی با بیان اینکه پیگیر پرونده افرادی که در خارج از کشور دستگیر می‌شوند هستیم، اضافه کرد: وزارت خارجه پیگیر این موضوع است و ما هم در موارد مختلف پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. 
وی با بیان اینکه از طریق اینترپل با 190 کشور جهان ارتباط داریم، گفت: با آمریکا از طریق دبیرخانه ارتباط داریم و با رژیم صهیونیستی نیز هیچ ارتباطی نداریم، ارتباط ما با پلیس کشور ها خوب است و بعد از آن اراده سیاسی است. 
رئیس پلیس بین الملل ناجا در مورد آمار دستگیرشدگان ایرانی خارج از کشور گفت: آمار قطعی در این مورد وجود ندارد، چراکه در مواردی ممکن است فرد ایرانی بوده اما تابعیت خود را پنهان کرده باشد یا اینکه با توجه به قوانین آن کشور تابعیت فرد اعلام نشود. 
وی درباره اینکه آیا فضای برجام تغییری در ارتباطات اینترپل ایجاد کرده یا خیر، گفت: ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است. 
رضوانی گفت : همانطوری که شما می‌بینید پرونده‌های سنگینی مانند آقای خاوری هیچ تغییری نکرده، الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند، ما با مقامات اینترپل در این مورد صحبت کرده‌ایم و نمی‌دانم که سیستم قضایی کانادا چطور است که بعد از سال‌ها هنوز به آن رسیدگی نشده است. 
وی درباره تصمیم کشور فرانسه برای بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان و اینکه چند ایرانی قصد بازگشت به کشور را دارند، گفت: اطلاع داریم که وزارت امورخارجه پیگیر این موضوع است و ما هم از این طریق پیگیر این افراد هستیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران