پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510655 تاریخ : 1399/01/23-16:54:58
,10028,
راه‌اندازی 49 دستگاه آسانسور در خطوط 3 و 4 مترو تهران

راه‌اندازی 49 دستگاه آسانسور در خطوط 3 و 4 مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران، از انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی 49 دستگاه آسانسور برای خطوط 3 و 4 مترو خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی امام، با بیان اینکه در حال حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود 200 آسانسور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این عدد برای ایستگاه‌هایی است که امکان نصب و راه اندازی آسانسور برای آنها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای 49 دستگاه آسانسور فاز اول برنامه‌ریزی برای تأمین 200 دستگاه آسانسور است که باید در مدت زمان 6 ماه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه نصب آسانسورهای جدید به گونه‌ای است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو هدایت نمی‌شوند، گفت: انجام این اقدام به منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران ضروری است.

امام افزود: در نتیجه هر ایستگاه مترو به 2 برابر تعداد معمول یعنی 6 تا 8 آسانسور نیاز دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش بلیت و سپس به سکو هدایت کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه آسانسورهایی که برای ایستگاه مترو تأمین می‌شود دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسورها باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی و متواتر جابه‌جا کند.

وی افزود: در نتیجه آسانسورهای جدید که برای ایستگاه مترو تأمین می‌شود از نظر ظرفیت جابه‌جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسورهای قدیمی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه این آسانسورها متفاوت از آسانسورهای معمول و اصطلاحاً Heavy Duty هستند، اظهار کرد: این نوع آسانسورها بر اساس استانداردهای طراحی و ساخت مترو باید توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آنها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه آنها چندین برابر آسانسورهای معمول است.

امام با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال 98 آسانسور هر ایستگاه مترو تهران نهایتاً 3 ماه پس از افتتاح نصب و بهره‌برداری شد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که در سال 99 هر ایستگاه مترو همراه با آسانسور به بهره‌برداری برسد. لذا علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین آسانسور برای ایستگاه‌های جدید، کمبود آسانسور ایستگاه‌های قدیمی نیز تأمین می‌شود و همانگونه که عنوان شد مناقصه صورت گرفته فاز اول تأمین 200 دستگاه آسانسور شامل 49 دستگاه برای خطوط 3 و 4 است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران