پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467539 تاریخ : 1398/04/15-18:16:02
,16,
راه اندازی سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار

راه اندازی سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار "تاپ"

معاونت آموزش وزارت صمت در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری به صورت انجام وظایف حاکمیتی، راهبری، نظارت در بخش صنعت فعالیت می کند؛ برای انجام این امر مهم چهار دفتر و اداره مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در نشست خبری امروز (شنبه) با موضوع تبیین برنامه ها و تشریح عملکرد معاونت، اقدامات انجام شده در طرح ملی تاپ بیان کرد: معاونت آموزش وزارت صمت در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری به صورت انجام وظایف حاکمیتی، راهبری، نظارت در بخش صنعت فعالیت می کند؛ برای انجام این امر مهم چهار دفتر و اداره مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این دفاتر شامل، اداره آموزش و پژوهش، مرکز صنایع پیش رفته و دانش بنیان، دفتر توسعه و کاربر IT و دفتر مالکیت صنعتی هستند.

قبادیان با بیان اینکه علاوه بر وظایف و ماموریت های چهار دفتر، برای سال 98، سه پروژه اساسی برعهده داریم، اظهار کرد: برای اشتغال پایدار و ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار "تاپ" راه اندازی شد.

وی بهره وری در بخش صنعت، معدن و تجارت را از دیگر طرح های مهم دانست و تاکید کرد: ایران و کشورهای جهان سوم در بهره وری عقب هستند. انقلاب صنعتی چهارم که آینده اقتصاد را در بخش صنعتی و غیرصنعتی رقم می زند، ایران و بسیاری از کشورها در انقلاب صنعتی چهارم عقب ماندند.

قبادیان افزود: طرح ملی تاپ در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل به گذراندن دوران خدمت سربازی خود در بنگاه های اقتصادی هستند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت اجرای پایان نامه خود به صورت مساله محور و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در قالب طرح پسادکتری صنعتی فعالیت نمایند اجرا می شود.

معاون وزیر صمت گفت: به توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها، 20 صنعت ارز بر کشور را به سمت بومی شدن فناوری ها پیش می بریم.

قبادیان طرح تاپ را در صد سال گذشته بی نظیر دانست و افزود: از ابتدای فعالیت این طرح 679 بنگاه در سامانه تاپ ثبت نام کردند که آمار خوب و قابل قبول است و اگر در این طرح 5 درصد مشکلات را به کمک دانشگاه هدایت کنیم یعنی توانسته ایم 50 هزار مسئله اقتصادی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه 251 پروژ و 204 نیاز تا کنون ثبت شده، گفت: 5 استان مرکزی، البرز، زنجان، قم و تهران استان های برتر در اجرای این طرح می باشند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه 3106 مجوز R&D صادر شده افزود: 2112 مجوز برای سال 97 بوده و 68 درصد این مجوزها برای 5 سال گذشته می باشد.

وی تاکید کرد: این طرح تا الان که پیش رفته، یک قرون هزینه ای انجام نشده و ردیف بودجه ارزی و ریالی ندارد. بخش خصوصی علاقه دارد کل طرح را به آنها واگذار شود.

قبادیان گفت: 27 تیر ماه نمایشگاه نیاز که بنگاه های صنعتی در چهار حوزه خودرو، نفت و گاز، لوازم خانگی و فولاد نیازهای خود را عرضه خواهند کرد، برگزار می شود و مخاطبین این نمایشگاه شرکت های فناورانه خواهند بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران