پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264749 تاریخ : 1395/10/28-13:06:11
,10031,
رابطه بین دانشجو و استاد، ارباب‌و رعیتی نیست

رابطه بین دانشجو و استاد، ارباب‌و رعیتی نیست

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: باید از حالتی که فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای اولیه در دانشگاه‌ها هستیم، برون بیاییم که برای رهایی از این فضا باید به سمت اندیشه سازی برویم و این توانایی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، منطقه خلیج‌فارس، عباس قنبری عدیوی، در نخستین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: باید زمینه‌های مختلف برای دانشجویانی که به تربیت نسل بعد می‌پردازند را فراهم کنیم و از این لحاظ که دانشگاه فرهنگیان نقش تربیت‌معلمان را عهده‌دار است، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اساس کار تعلیم و تربیت، تربیت یک شهروند خوب با جنبه‌های شخصیتی کامل است که می‌تواند به نقش‌آفرینی در جامعه به بهترین نحو بپردازد.

قنبری عدیوی ابراز کرد: رابطه بین دانشجو و استاد رابطه ارباب‌ورعیتی نیست، بلکه معلم و دانشجویی است که باید حرمت دانشجو را نگه‌داریم و امنیت روحی و روانی وی را تأمین کنیم تا بتواند در تربیت نسل بعد بسیار واقف عمل کند و همان انتظار برخورد که با خود را داریم به همان‌گونه با دانشجو برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما آشنایی بچه‌ها با حقایق زندگی است، خیلی از پردیس‌های دانشگاهی فرهنگیان امکانات لازم را ندارند و تفاوت‌های زیادی در مراکز دانشگاهی فرهنگیان وجود دارد که باید در جهت رفع مشکلات آن‌ها برآییم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افتخار می‌کنم در تربیت‌معلم تحصیل‌کرده‌ام، عنوان کرد: سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور را باید افزایش دهیم و معلم باید با کتاب انس بگیرد که این امر عزم ملی را می‌طلبد.

 وی در پایان گفت: باید از حالتی که فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای اولیه در دانشگاه‌ها هستیم، برون بیاییم که برای رهایی از این فضا باید به سمت اندیشه سازی برویم و این توانایی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

مراکز دانشگاه فرهنگیان هرمزگان از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برند

به گزارش ایسنا،  منوچهر ضیایی، نیز در این مراسم طی سخنانی، اظهار کرد: مراکز دانشگاه فرهنگیان جایگاه والایی را درزمینه? علم‌آموزی کشور دارند، این مراکز از کمبود نیروی انسانی در استان رنج می‌برند که با توجه به موقعیت هرمزگان نیازمند نقش‌آفرینی والاتر و ارتقای این دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: هرمزگان درزمینه? فرهنگ بسیار غنی است و این موضوع را می‌توان در زندگی کنار یکدیگر مردم با آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلف در کمال امنیت و آرامش مشاهده کرد.

ضیایی افزود: این استان بیشتر مهاجرپذیر است و بیشتر مهاجرت‌های از این استان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد که آن‌ها نیز در کشورهای دیگر تاجرند یا فرهنگی هستند که فرهنگیان نیز در آن کشورها به تدریس مشغول هستند.

سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید که با رویکرد فرهنگی به فعالیت می پردازد، باید دانشجویان را نقاد و متعهد به‌نظام تربیت کرد که در این راستا دانشگاه فرهنگیان به دلیل وظیفه ذاتی خود در تربیت‌معلمان، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهیم، از ورود آسیب‌های اجتماعی به آن جلوگیری کنیم که در این امر باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا دانشجو در کمال امنیت روانی به پویایی دست یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 456
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران