پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511390 تاریخ : 1399/02/03-10:27:02
,5,4,
ذخیره‌سازی نفت خام در چین با صفر شدن قیمت نفت دو برابر شد

در سه ماهه اول 2020

ذخیره‌سازی نفت خام در چین با صفر شدن قیمت نفت دو برابر شد

چین در 3 ماهه اول 2020 نرخ ذخیره‌سازی نفت خام در انبارهای تجاری و استراتژیک خود را 2 برابر کرده بوده است تا هم از قیمت‌های پایین بهترین بهره را برده و هم بازارهای نفت را تقویت کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، چین در 3 ماهه اول 2020 نرخ ذخیره‌سازی نفت خام در انبارهای تجاری و استراتژیک خود را 2 برابر کرده بوده است تا هم از قیمت‌های پایین بهترین بهره را برده و هم بازارهای نفت را تقویت کند.

طبق تخمین کارشناس رویترز، کلاید راسل، بر اساس داده‌های رسمی دولت چین، بین ژانویه تا مارس نزدیک به 2 میلیون بشکه نفت در روز از واردات چین به مصرف پالایشگاه‌ها نرسیده است. برای مقایسه باید گفت که در سال گذشته، یعنی 3 ماهه اول 2019 از کل واردات و تولید نفت چین 1.07 میلیون بشکه در روز کنار گذاشته شده بود.

کلاید راسل می‌گوید تفاوت بین مقدار نفت کنار گذاشته شده توسط چین در 3 ماهه اول 2019 و 3 ماهه اول 2020 نشان می‌دهد چین نرخ ذخیره‌سازی نفت در انبارهای تجاری و استراتژیک خود را 2 برابر کرده است.

چین میزان دقیق ذخایر خود را گزارش نمی‌دهد، بنابراین نرخ ذخیره‌سازی نفت خام در این کشور همیشه از تخمین‌های تحلیل‌گران به دست می‌آید. با این حال حتی 2 برابر شدن نرخ ذخیره سازی نفت توسط چین نتوانسته است بازارهای نفت را نجات دهد. کاهش شدید تقاضا به واسطه شیوع ویروس کرونا قیمت‌های نفت را با سقوطی تاریخی مواجه کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران