پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265873 تاریخ : 1395/11/12-16:53:41
,10034,
دستگاه قضایی نیازمند جذب چهار هزار قاضی است

دستگاه قضایی نیازمند جذب چهار هزار قاضی است

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه حدود سه هزار و 600 قاضی را جذب و به سیستم قضایی کشور اضافه کردیم، گفت: به کارگیری چهار هزار قاضی دیگر در این مجموعه ضروری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت‌ الاسلام علیرضا امینی روز سه شنبه در نشست خبری در دادگستری کرمان با بیان اینکه 60 درصد از پست های اداری دستگاه قضا در استان کرمان خالی است افزود: قوه قضاییه مشکل جدی نیروی انسانی دارد و 50 درصد از پست‌ های اداری در دستگاه قضا بدون تصدی است.

وی با بیان اینکه از سال 92 تلاش شد بخشی از نیازهای نیروی انسانی دادگستری استان‌ ها را تامین کنیم افزود: اگر پستی خالی باشد اختلال در کل دستگاه قضایی ایجاد می شود.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: بخشی از قضات در شرف بازنشستگی هستند، پرونده‌ ها در حال افزایش است و بخش‌ های قضایی و جمعیت کشور توسعه پیدا کرده است لذا باید نیروهای جدید جایگزین کنیم.
وی گفت: تعداد افرادی که بیش از 30 سال در دستگاه قضا مشغول به کارند قابل توجه است و عمدتا قضات مشغول در دیوان عالی کشور بالای 30 سال سابقه دارند و این دیوان از افراد با سابقه تشکیل می شود.
حجت الاسلام امینی اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی قضایی حجم کار در سیستم قضایی زیاد است مثلا در کرمان سالانه به صورت میانگین هر قاضی به 166 پرونده رسیدگی می کند و رسیدگی به این حجم پرونده کار سخت و طاقت فرسایی است و باید حجم پرونده ها را برای جلوگیری از برخی مشکلات کم کنیم.
وی گفت: امیدواریم آنچه در برنامه ششم در مجلس تصویب شده در شورای نگهبان هم تایید شود و بتوانیم سالانه سه هزار و 200 کادر اداری و 800 کادر قضایی جذب کنیم. 
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه جذب، یک مرحله سنگین است گفت: علاوه بر اینکه در یک فرآیند، دانش و علم را لحاظ می کنیم، توسط چند گروه روانشناس ابراز صلاحیت شخصیت را انجام می دهیم و وقتی که شرایط احراز شد پرونده برای مرحله گزینش ارجاع می شود و در هیات های پذیرش و ریاست قوه قضائیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
حجت الاسلام امینی گفت: برای اولین بار است که دستگاه قضا آمار خود را منتشر می کند و آرای تجدید نظر تهران در قالب یک مجله ماهانه در اختیار همه قرار می گیرد و سایتی برای درج این آمار پیش بینی شده است.
معاون منابع انسانی قوه قضاییه اضافه کرد: هشت درصد از جامعه قضایی که حدود 800 نفر می شوند را خانم‌ ها تشکیل می ‌دهند که بیشتر در دادیاری‌ و دادسراها مشغول به کار هستند و در سال اخیر تعداد کمی از این افراد ابلاغ بازپرسی گرفته‌ اند که اتفاق جدیدی بود.
وی گفت: تعدادی از قضات خانم در استان ‌ها در محاکم خانواده برابر با قانون حمایت از خانواده فعالیت می‌ کنند که حضور مشاور زن در این مکان ها ضروری است.
حجت الاسلام امینی افزود: در شوراهای حل اختلاف نیز خانم ‌ها به عنوان قاضی حضور دارند و 11 درصد قضات استان کرمان را خانم‌ ها تشکیل می‌ دهند که از میانگین کشوری بالاتر است.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه بیان کرد: آموزش در کار قضا یک کار مستمر است زیرا قوانین با توجه به تغییرات اجتماعی مدام در حال تغییر است و از سال 91 تا 94 بخش عمده ای از قوانین تغییر کرده و قوانین جدیدی اضافه شده است.
وی گفت: در تمام استان ها حداقل یک معاونت وجود دارد که کار آموزش را انجام می دهد و باید برنامه های آموزشی را به مراکز ارسال کنند.
نشست خبری معاون منابع انسانی قوه قضائیه با حضور رئیس کل و معاون دادگستری کل استان کرمان، مشاور ارشد معاون منابع انسانی قوه قضائیه و جمعی از مسئولان و رسانه ها در کرمان برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 401
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران