پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251847 تاریخ : 1395/09/27-08:39:29
,10031,
دستنوشته‌های نیوتون از گران‌ترین کالای جهان شد

دستنوشته‌های نیوتون از گران‌ترین کالای جهان شد

نخستین نسخه از کتاب «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» نیوتون در حراجی معروف کریستی به فروش رسید به این ترتیب یکی از گران بهاترین کالاهای جهان نام گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  روز گذشته نخستین نسخه از کتاب «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» نیوتون در حراجی معروف کریستی به قیمت 3 میلیون و 719 هزار و 500 دلار به فروش رسید تا رکورد تازه در این زمینه ثبت شود.

این یک رکورد تازه جهانی بود که یک دستنوشته علمی با این رقم به یک کلکسیونر فروخته شد تا اصول تعریف شده توسط نیوتون پس از گذشت سال‌ها به عنوان یکی از گران‌ترین کالاها فروخته شوند.

زمانی که نیوتون این کتاب را نوشت بین 300 تا 400 نسخه از آن به زبان لاتین ثبت شد که البته در طول تاریخ بسیاری از آنها از بین رفت و این یکی از سالم‌ترین نسخه‌های ویرایش اول کتاب مذکور محسوب می‌شود.

هم‌اکنون تنها یک نسخه دیگر از کتاب اصول ریاضی نیوتون وجود دارد که 47 سال قبل در مراکش به فروش رسید و سپس در دسامبر 2013 حراجی کریستی نیویورک آن را به قیمت 2 میلیون و 517 هزار دلار به یک کلکسیونر فروخت.

این اتفاق در سال 2013 میلادی باعث شد رکورد گرانبها ترین کالای فروخته شده در تاریخ حراجی‌های معروف جهان به نام کتاب نیوتون ثبت شود که البته هم‌اکنون رکورد مذکور شکسته شده است.

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد این دست‌نوشته‌ها با قیمت پایه یک تا 1.5 میلیون دلار فروخته شوند و در پایان قیمت نهایی دو برابر بیشتر از پیش‌بینی اولیه بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران