پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575322 تاریخ : 1400/01/07-12:23:18
,22,
درصدبالایی از تولیدی های استان با مشکلات بانکی درگیرند

امام جمعه همدان:

درصدبالایی از تولیدی های استان با مشکلات بانکی درگیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه یک گره در ارتباط بین تولیدکننده و سرمایه گذار با بانکها وجود دارد، گفت: درصد بالایی از تولیدی های موجود در استان همدان با مشکلات بانکی مانند گرفتن و پس دادن تسهیلات و اعتبار بانکی درگیر هستند، این موضوع به معنای مقصر بودن بانک نیست بلکه نظام بانکی کشور باید به نحوی اصلاح شود که بانک تبدیل به تسهیل کننده برای تولیدی ها شود.

به گزارش بانک و صنعت: حجت الاسلام والمسلمین حبیب اله شعبانی موثقی، ضمن تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه در خصوص شعار سال جدید، اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات برای تبلیغ و ترویج شعار سال وارد بعضی از کارهای کلیشه ای مانند نصب بنر می شویم که نباید این اقدامات انجام شود و حتی استفاده از اموال بیت المال برای انجام این کارها شبهه دارد و چیزی که مهم بوده و باید به آن اهمیت دهیم عملیاتی شدن شعار سال است.

وی افزود: در زمینه رونق تولید و محصولات داخلی صرفا یک مجموعه تولیدی به تنهایی نمی تواند این رونق را ایجاد کند بلکه ایجاد رونق در این زمینه نیازمند این است که انسجام، هم افزایی و هماهنگی بین تمام مجموعه های مرتبط با تولید وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بعضی از موارد موانع موجود در بخش تولید و واحدهای تولیدی مربوط به قوانین است، اضافه کرد: مجلس باید به طور جد در حوزه پیراستگی قوانین ورود پیدا کند چرا که بسیاری از قوانین با مسئله تولید، ایجاد رونق و شرایط سرمایه گذاری منافات داشته و یا مانع ایجاد می کند.

پیچیده بودن قوانین موجود بر سر راه تولیدی ها حقیقتا معرکه است

شعبانی موثقی با بیان اینکه یکی از وظایفی که مجلس، قانون گذاران و افراد فعال در حوزه این دارند این است که باید قوانین را به نفع تولید تغییر دهند، تأکید کرد: قوانین مانع تولید بسیار دست وپاگیر هستند و در استان همدان نیز در بعضی از موارد مشکلات مربوط به قوانین در زمینه تولید وجود دارد و پیچیده بودن قوانین موجود بر سر راه تولیدی ها حقیقتا معرکه است به طوری که به قدری قوانین در این زمینه انباشته شده که راه تولیدکننده و سرمایه گذار را بسته و این قوانین نیازمند اصلاح است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از کارهای بسیار عمده برای مانع زدایی، رفع مسئله قوانین انباشته شده است، بیان کرد: بخش دیگر موانع مربوط به مباحث اجرایی در ادارات بوده و استان به استان فرق می کند ولی لازم است که مدیران درجایی که قانون به آنها اجازه می دهد سرعت کارهای اداری را بیشتر کنند و در صورت امکان باید به سرمایه گذار میدان داده و کار را برای آن تسهیل کرد.

کاغذبازی ادارات؛ یکی از معضلات تولید

امام جمعه همدان با بیان اینکه تسهیل گری ها در این زمینه باید تسریع شود، گفت: یکی از معضلات ما در بحث تولید کاغذبازی های ادارات است و گاهی یک سرمایه گذار یک سال برای گرفتن مجوز باید موانع فراوانی را پشت سر بگذارد و در پایان این مراحل واقعا نفسش گرفته شده و خسته می شود.

شعبانی موثقی اظهارکرد: آنقدر فرآیند کارهای اداری طولانی است که سرمایه گذار خسته خواهد شد واکنون در کشور اگر سرمایه گذار وارد کار دلالی شود می تواند منافع بیشتری به دست آورد چرا باید پول خود را وارد عرصه ای کند که فقط گرفتن مجوز و انجام کارهای اداری آن یک سال طول بکشد؟!

وی یکی دیگر از موانع تولید را قوانین بانکی دانست و افزود: درصد بالایی از تولیدی های موجود در استان همدان با مشکلات بانکی مانند گرفتن و پس دادن تسهیلات و اعتبار بانکی درگیر هستند که این موضوع به معنای مقصر بودن بانک نیست بلکه نظام بانکی کشور باید به نحوی اصلاح شود که بانک تبدیل به تسهیل کننده برای تولیدی ها شود.

جدا شدن بانک از سیاست تسهیل گری مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جدا شدن بانک از سیاست تسهیل گری مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت، مطرح کرد: یک گره در ارتباط بین تولیدکننده و سرمایه گذار با بانکها وجود دارد و این مسئله یکی از موانعی است که باید برای آن تدبیر و راه حلی اندیشیده شود.

شعبانی موثقی حمایت مردم از تولید کننده را یکی دیگر از مسائل موجود برشمرد و گفت: اگر دولت، حاکمیت، مجلس و قوانین تولید کننده را حمایت کنند باز آن حلقه وصل نهایی که می تواند کار تولید کننده را پیش ببرد و از آن حمایت کند بازار داخلی است و یک بازار بزرگ 80 میلیونی در کشور وجود دارد که می تواند از تولیدکنندگان حمایت کند.

واردات بی رویه یکی از مهم ترین موانع تولید است

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان درواقع حمایت از اشتغالزایی در کشور و فرزاندانمان است، ادامه داد: حمایت از تولیدکننده به معنای ایجاد رونق در بازار کار در کشور است وحاکمیت، دولت، مجلس و قوه قضائیه در مبارزه با مجاری فساد باید به طور جدی ورود پیدا کنند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه واردات بی رویه یکی از مهم ترین موانع تولید بوده که نیاز است با آن برخورد شود، تصریح کرد: کالاهای قاچاق و کالاهای وارداتی تولیدکننده داخلی را به سختی می اندازد و باید برای رفع آن راه حلی طراحی شود اما حلقه وصل آخری که می تواند به ایجاد رونق و مسئله تولید کمک کند مصرف کننده ها و بازار بزرگ کشور است.

وی با بیان اینکه همه در این زمینه مسئولیت داریم و موفقیت در ایجاد رونق در بخش تولید نیازمند هماهنگی تمام مجموعه هاست، خاطرنشان کرد: دولت نقش وافری در این زمینه دارد و مردم نیز باید همراهی کنند و این نیاز است که همه کنار هم باشیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

تولیدکننده ها کیفیت کالای خود را ارتقاء دهند

امام جمعه همدان با بیان اینکه بازار محل رقابت بین کالاهاست و هر کالایی بتواند نظر مشتری را از لحاظ کیفیت جلب کند در میدان رقابت برنده خواهد شد، افزود: هر خریداری در میدان تقاضا وعرضه منافع خود را لحاظ می کند و اگر از مردم می خواهیم که بازار داخلی راحمایت کنند به تولیدکننده نیز باید سفارش کرد که کیفیت کالای خود را ارتقا بخشیده و به میدان رقابت توجه کرده تا بتواند خواسته و سلیقه مشتری را در بازار لحاظ کند.

شعبانی موثقی با تأکید براینکه تولیدکننده باید به مسئله کیفیت کالا توجه کند، بیان کرد: تولیدکننده نباید احساس کند که هرچه تولید کند قرار است حمایت و خریداری شود بلکه باید بداند که در میدان رقابت قرار گرفته و کالای باکیفیت تولید کند.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت مردم را اذیت می کند و مشکلات اقتصادی که ایجاد شده معیشت و زندگی مردم را سخت کرده است، گفت: امروز شاهد صف های طویل مردم برای تأمین مرغ و کالاهای اساسی هستیم و مسئولان موظفند نسبت به تأمین کالاهای اساسی توجه کنند.

اگر سه برابر نیاز استان مرغ تولید می شود چرا مردم باید در صف بایستند؟

شعبانی موثقی با بیان اینکه طبق آمارافزون برسه برابر مصرف میانگین مصرف استان همدان و حدود 200 تن مرغ توزیع شده است، تصریح کرد: اگر کالا در استان وجود دارد و سه برابر نیاز در بازار تولید می شود چرا در شبکه توزیع مشکل وجود دارد و مردم باید در صف بایستند؟!

امام جمعه همدان با بیان اینکه نوسانات قیمت یکی از مشکلات اصلی مردم است، خاظرنشان کرد: در بعضی از موارد مردم را مقصر می کنند که آنها زیاد خرید می کنند و مردم باید این موضوع را لحاظ کرده و به اندازه خرید کنند اما سوال این است که چرا مردم مجبور می شوند خریدهای این چنینی داشته باشند که دلیل آن به نوسانات قیمت بر می گردد.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت مشکلاتی در خرید را برای مردم ایجاد می کند، اضافه کرد: امروز انتظار بر این است که با قدرت، جدیت و حفظ کرامت مردم مشکلات نوسانات قیمت برطرف شود البته مسئولان هم زحمت می کشند اما شبکه توزیع باید مدیریت شود.

شعبانی موثقی بیان کرد: امیدواریم در سال جدید و نزدیکی به ایام انتخابات، انتخابات و ورود به این فضا موجب غفلت از بازار و مسائل مالی نشود.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از واردات ما مربوط به مواد اولیه است که تولیدکننده باید آن را وارد کند و وقتی قیمت ارز ثابت نیست طبیعی است که در قیمت ها نوسان وجود داشته باشد، ادامه داد: اگر دلار قیمت ثابتی داشته باشد و دیگر دچار نوسان نشود تولیدکننده می داند چگونه کار خود را مدیریت کند و بازار و کار اقتصادی نیاز به محاسبه دارد اما وقتی نوسان وجود داشته باشد حسابگری از بین رفته و تولیدکننده انگیزه تولید و فروش خود را از دست می دهد.

منبع: ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران