پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448247 تاریخ : 1397/11/16-17:22:33
,15,
در سال آینده شاهد روندهای جدیدی در مدل های کسب وکار صنعت پرداخت خواهیم بود

معاون توسعه کسب وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد خبر داد

در سال آینده شاهد روندهای جدیدی در مدل های کسب وکار صنعت پرداخت خواهیم بود

معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد درکارگاه مدل‌های کسب‌وکار و روندهای صنعت پرداخت در سال آینده، چهار مدل کسب‌وکار نوظهور در صنعت پرداخت را معرفی و بررسی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد، در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که نهم و دهم بهمن‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، دکتر امیرحسین داودیان، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به اینکه در سال آینده با 4 مدل کسب‌وکار در صنعت پرداخت مواجه هستیم، گفت: در سال آینده روندهای مهمی برای هرکدام از  مدل کسب‌وکار ظهور می‌کند.

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد به تشریح مدل‌های کسب‌وکار پرداخت و افزود: «حجم‌جوها» نخستین مدل کسب‌وکار هستند که در صنعت پرداخت فعالیت می‌کنند و با حجم بزرگی از تراکنش‌های مالی روبرو هستند، به‌ نحوی که تقریباً همه این شرکت‌ها، این مدل کسب‌وکار را دنبال می‌کنند و نباید در سال آینده از روندهای مهم آن غافل شوند.

وی در خصوص دومین مدل کسب‌وکار گفت: برای «تجربه‌آورها»، تجربه مشتری در اولویت است و نسبت به میانگین صنعت، تجربه بهتری برای مشتریان فراهم می‌کنند.

ایشان از «مدل امکانات متنوع» به‌عنوان سومین مدل کسب‌وکار یاد کرده و تصریح کرد: در این مدل شرکت‌ها سعی می‌کنند بیشترین امکانات را برای مشتریان فراهم کنند و به این وسیله سهم بزرگ‌تری از کیف پول مشتریان به دست آورند.

دکتر داودیان چهارمین مدل کسب‌وکار را «مدل قفل سیستمی» خواند و گفت: این مدل برای هر سازمانی بسیار مطلوب است چراکه در این مدل ورود رقبا محدود می‌شود و کسب‌وکار از طریق آن می‌تواند مزیت‌هایی پایدار به دست آورد.

وی استراتژی‌های ورود غیرمستقیم نسل Z یعنی متولدین دهه هفتاد و هشتاد، و عرضه خدمات بدون برچسب را از مهم‌ترین روندهای پدیدارشده برای حجم‌جوها دانست و افزود: در این مدل کسب‌وکار، حجم‌جوها نباید از روند روبه افزایش خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین غافل شوند.

دکتر داودیان در ادامه تشریح کرد: تجربه کاربری و یکپارچگی کانال‌های پرداخت از روندهای مهم مدل تجربه‌آورهاست که ارائه خدمات متنوع نقش API ها در آن و همچنین یادگیری ماشین و تحلیل داده در فرصت‌های فروش متقاطع دارای اهمیت است.

ایشان با برشمردن مهم‌ترین روندهای مدل سیستمی در صنعت پرداخت، گفت: در آخرین مدل، استانداردسازی مانند استانداردسازی کیف پول، ادغام و اتحاد سازمان‌ها به‌منظور خلق ارزش و ایجاد مزیت‌های هزینه‌ای و درنهایت محدودسازی ورود رقباست.

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هر شرکت پرداختی می‌تواند یک یا چند مدل کسب‌وکار داشته باشد و بر اساس ظرفیت‌های سازمان و روندهای نوظهور به دنبال مدل‌های کسب‌وکار جدیدتر بروند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران