پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510825 تاریخ : 1399/01/25-16:05:48
,7,
خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر بخشنامه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر بخشنامه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

محمدولی در خصوص اجرایی شدن اصلاح مالیات بر ارزش افزوده گفت: این انتظار را داشتیم که از ابتدای سال 99 این امر بخش نامه و اجرایی شود و اکنون با وضعیت موجود هنوز نه بخش نامه ای به وجود آمده و نه اجرایی شده، خواهشمان این است که هر چه زودتر اصلاح قانون ارزش افزوده بخش نامه شود تا اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف و اجرایی شود.

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت اظهار کرد: از اواخر بهمن و اسفند ماه سال 98 تاکنون صنعت طلا و جواهر تعطیل است و در ماه های بهمن و اسفند در رکود به سر می برد و باعث ضرر و زیان به همه اصناف بخصوص صنف طلا و جواهر شده است.

در ماه های اسفند و فروردین به دلیل مناسب ها و سنت ها کاسبی ها نسبت به ماه های دیگر سال بهتر بوده لذا در اسفند 98 و فروردین 99 این داد و ستد انجام نشد. امیدواریم با از بین رفتن #ویروس کرونا آرامش به بازار بازگردد و داد و ستد انجام شود.

تقاضا از دولت

وی از دولت خواستار شد: تقاضا داریم در دو ماهه پایان سال 98 و فروردین سال 99 بخش اقتصادی دولت در بحث های مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه مساعدت ها و بخشودگی هایی را لحاظ کنند.

محمدولی افزود: چک هایی که این روزها سررسید تاریخ آن فرارسیده بانک ها برگشت نزنند، همچنین در بحث هزینه های آب، برق، گاز و تلفن تولیدکنندگان را همراهی نمایند تا وضعیت به روال عادی بازگردد.

صاحبان کسب و کار طلا و جواهر ناگزیر از تسلیم اظهارنامه مالیاتی

وی در ادامه گفت: صاحبان کارخانه های تولید طلا و جواهر با 20 الی 70 نیروی کار وجدانشون اجازه تعدیل نیرو نمی دهد و با این شرایط حقوق کارگران را می پردازند، با وضعیت موجود تا چه زمانی می توانند به این روال ادامه دهند؟ لذا انتظار داریم کمک هایی که گفته شد انجام شود تا هیچ نیروی کاری، بیکار نشود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که « سازمان امور مالیاتی چه پاسخی به درخواست اتحادیه داده است؟ »، اظهار کرد: به صورت رسمی پاسخی دریافت نشد اما اتحادیه نامه نگاری ها و درخواست ها را انجام داده است. در سه ماهه پایانی سال 98 در ارزش افزوده تا اواخر فروردین ماه باید اظهارنامه ها ارسال شود و پرداختی ها در اردیبهشت ماه صورت بگیرد که با توجه به شرایط موجود چنین کاری سخت و سنگین است.

عدم تصمیم گیری و رسیدگی به اجرای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

محمدولی در پاسخ به این پرسش که با شرایط حال حاضر اجرای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر انجام می شود یا تاریخ آن به زمان دیگری موکول می شود؟ گفت: هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته و همچنان نتیجه ای در بخش ارزش افزوده اصناف بخصوص صنعت طلا و جواهر حاصل نشده، لذا این انتظار را داشتیم که از ابتدای سال 99 این امر بخش نامه و اجرایی شود و اکنون با وضعیت موجود هنوز نه بخش نامه ای به وجود آمده و نه اجرایی شده، خواهشمان این است که هر چه زودتر اصلاح قانون ارزش افزوده بخش نامه شود تا اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف و اجرایی شود.

اعلام آمادگی صنف طلا و جواهر برای فعالیت صنفی با رعایت موازین بهداشتی

وی با بیان اینکه امیدوارم واحدهای صنفی فعالیت های خود را هرچه زودتر آغاز کنند، افزود: با شرایطی که وزارت بهداشت اعلام کرده این آمادگی وجود دارد که همه واحدهای صنعت طلا و جواهر شرایط لازم را مراعات بکنند و واحدها راه اندازی شوند. انتظار می رود که اگر همه موارد ایمنی و بهداشتی رعایت شود و روال عادی بازگردد شرایط روز به روز بهتر شود.

سیده فرزانه هندی/.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 395
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران