پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 533105 تاریخ : 1399/09/22-16:30:51
,10031,
خلاقیت اساس تغییر در فرهنگ آموزش کشور است

مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک افتتاح شد؛

خلاقیت اساس تغییر در فرهنگ آموزش کشور است

سورنا ستاری در آیین افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، گفت: تغییر در فرهنگ آموزش کشور ضروری است. تغییری که در سایه نوآوری و خلاقیت بروز می کند.

به گزارش بانک و صنعت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک با اشاره به اینکه، تغییر در فرهنگ آموزشی کشور یک ضرورت است، بیان کرد: این تغییر و تحول از پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری آغاز می شود. دانشگاه مبدا همه چیز است؛ فناوری، فرهنگ، اقتصاد، تغییرات جامعه و غیره. دانشگاه ها باید با جامعه در تعامل باشند.

ستاری افزود: یکی از بخش هایی که دولت بر روی آن سرمایه گذاری زیادی می کند، بخش آموزش است. یعنی بخش اعظمی از بودجه کشور به سه بخش آموزش، بهداشت و رفاه تعلق می گیرد؛ اما چرا در جامعه نتیجه این سرمایه گذاری ها را نمی بینیم؟

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: باید عدد قابل توجه و خوبی از درآمد دانشگاه ها از محل فروش فناوری تامین شود این دانشگاه می تواند مدعی ارتباط و تعامل با جامعه باشد. دانشگاه های کشور باید در تعامل با دفاتر ارتباط با صنعت، فروش شرکت های دانش بنیان و غیره درآمد کسب کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید به جایگاه دانشگاه و وظیفه این نهاد آموزشی توجه کنیم، تاکید کرد: ما برای حل مشکلات مردم درس می خوانیم. یکی از حلقه های این زنجیره آموزشی هم دانشگاه ها هستند.

ستاری ادامه داد: کشورهای موفق در حوزه آموزش هزینه می کنند و پس از گذشت 10 تا 15 سال نتیجه این هزینه ها را در اقتصادشان می بینند اما در ایران با وجود اینکه دولت در بخش آموزش هزینه زیادی می کند، نتیجه خوب و قابل توجهی ندیده ایم. پس اگر این نتیجه ها نمودی ندارد حتما جایی از کار مشکل دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: ما نیاز داریم در حوزه آموزشی کشور یک تغییر فرهنگ ایجاد کنیم. این تغییر نگاه و فرهنگ است که منجر به کارآمدی نیروی دانشی در کشور می شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است که دانشگاهی موفق و تاثیرگذار است که درآمدش را از محل فروش فناوری و ارتباط با صنعت تامین کند. اما دانشگاهی که منتظر پول دولتی است نوآور و مبتکر نخواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران