پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520350 تاریخ : 1399/07/07-16:45:35
,11,
خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان ایجاد می شود

با امضای تفاهمنامه جدید؛

خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان ایجاد می شود

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر به امضاء رسید که بر اساس آن شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور مشمول تخفیف شده و خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان برقرار می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خارجی، گفت: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

وی با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر باید در دستور کار قرار گیرد.

کوهساری خاطرنشان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی، کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت ها و خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمان بندی منظم صورت گیرد.

وی اذعان داشت: با امضای یادداشت تفاهم نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

کوهساری خاطرنشان کرد: از مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی، ارایه تخفیف تا 80 درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت های تفاهم نامه یاد شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران