پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452563 تاریخ : 1398/01/19-16:01:07
,17,22,
خسارت 265 میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنفی و تولیدی لرستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

خسارت 265 میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنفی و تولیدی لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان برآوردهای اولیه خسارت سیل به واحدهای صنفی و تولیدی این استان را بیش از 265 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا صفی‌خانی در جلسه ویژه بررسی آسیب‌های سیل به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی لرستان گفت: از بهمن‌ماه درگیر مشکلات سیلاب در استان لرستان هستیم که زیان‌های جبران ناپذیری را به مردم این استان وارد کرد و از دوم فرودین ماه نیز تشدید شد.

او ادامه داد: سیلاب‌ها علاوه بر مشکلات مالی که برای مردم به وجود آورده باعث درگیر شدن بیش از 46 هزار خانوار شده است و اکنون با توجه ورود اقشار و ارگان‌های مختلف دغدغه‌ها کمتر شده است، با این حال مطمئنا در آینده آسیب‌دیدگان مشکلاتی خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: از ابتدای وقوع سیلاب سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تمام قد در کنار مردم بوده و کمک زیادی صورت گرفته و حوزه‌های مختلف سازمانی درگیر این قضیه بودند.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه اکنون 32 دستگاه از ماشین‌آلات سنگین معادن لرستان در اختیار ستاد بحران استان قرار گرفته است، افزود: به دستور استاندار لرستان، مدیریت کنترل بحران شهر دورود در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که با اقدامات مختلف، آسیب‌ها و مشکلات کنترل و مردم زیان کمتری دیدند.

او اضافه کرد: در جریان سیل اخیر بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 265 میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی لرستان وارد شده است.

این مسوول اظهار کرد: 7 درصد واحدهای صنفی لرستان یعنی 3 هزار و 260 واحد دچار خسارات شده‌اند که 70 درصد از حجم خسارات مربوط به شهرستان پلدختر است.

صفی‌خانی عنوان کرد: بر همین اساس در جریان سیل اخیر در حوزه صنوف 163 میلیارد تومان، واحدهای صنعتی 30 میلیارد تومان، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی یک میلیارد و 800 میلیون تومان، معادن 40 میلیارد و فرش دستباف 31 میلیارد تومان خسارت به لرستان وارد شده است.

او با اشاره به حضور معاونت‌ها و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ساعات اولیه وقوع سیل برای کمک‌رسانی و ارائه خدمات، گفت: به عنوان نمونه معاونت بازرسی سازمان نظارت ویژه‌ای را بر اقلام ضروری و مورد نیاز مناطق سیل زده داشت و بازرسان از تمام ظرفیت خود جهت برخورد با افراد متخلف استفاده می‌کنند، همچنین سایر معاونت‌های سازمان نیز بر حسب وظیفه خود در حال کمک‌رسانی و ارایه خدمات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های زیادی به لرستان وارد شده پیشنهادات مشخصی باید اعلام شود تا بتوان با مصوبات ملی شرایط را برای کمک به مردم و فعالان اقتصادی آسیب‌دیده مهیا کرد.

او بیان کرد: اگر دولت بیمه تمامی اماکن مسکونی و تجاری را اجباری کند قطعا می‌توان شرایط را برای پرداخت خسارات به واحدهای صنفی در هنگام بروز حوادثی همچون سیل و زلزله مهیا کرد.

صفی‌خانی گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود واحدهای صنفی که بیمه نامه دارند به آنها تا سقف مشخصی خسارت سیل پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: مطمئناً از تمام ظرفیت خود در جهت خدمات‌رسانی به هم استانی‌های لرستانی استفاده می‌کنیم و این امر تا عادی شدن و بهبود وضعیت مناطق سیل زده با قوت خود باقی خواهد ماند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 381
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران