پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410842 تاریخ : 1397/08/13-16:29:00
,17,11,
حمل و نقل دریایی کشور آمادگی کامل برای مقابله با تحریم ها دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش تخصصی پدافند غیرعامل عنوان کرد:

حمل و نقل دریایی کشور آمادگی کامل برای مقابله با تحریم ها دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت 230 میلیون تنی بندری و به عنوان یکی از بزرگ ترین ناوگان اقیانوس پیمای جهان، آماده تامین و پاسخگویی نیاز های کشور برای صادرات و واردات است. بر این اساس پاسخ محکم و کوبنده ای به ژست بچگانه استکباردر اعمال تحریم های ظالمانه خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد در همایش تخصصی پدافند غیر عامل با رویکرد حمل و نقل دریایی با اشاره به آغاز بخش دوم تحریم های یک جانبه آمریکا بر علیه ملت شریف ایران و اعمال محدویت برای ناوگان دریایی ایران ، تصریح کرد: حوزه حمل و نقل دریایی کشور آمادگی کامل دارد که به مقابله با تحریم بپردازد و نیازها و مایحتاج ضروری مردم را تامین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به واسطه جنگ تحمیلی  ، تجربه شرایط سخت و بحرانی را دارد ، گفت: با توجه به تجربه بی بدیل جنگ و تخریب جدی زیرساخت بندری کشور در بندر خرمشهر و نبود آمادگی برای تامین سریع زیرساخت های جایگزین در آن مقطع ، باید سناریوهای مختلف را طراحی کنیم تا بتوانیم به موقع و در حد نیاز کشور پاسخگوی نیازها و مایحتاج باشیم.

وی افزود: طرح‌های پدافند غیرعامل نمی‌تواند طرح‌های ساکنی باشد و باید به روز شود؛ وابستگی ما در بندر تجاری باید بررسی شود و زیرساخت‌های بندری را مناسب و مطابق با شرایط تقاضا آماده کنیم و در دوران بحران سناریوهای جایگزین را طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بنادر به گزینه‌های عملیاتی و قابل اتکا نیاز داریم گفت: اگر اسکله‌ای که قرار است فرآورده‌های نفتی کشور را تامین کند می‌سازیم باید روش‌های تهدید آن در طرح‌های پدافند غیرعامل توجه شود.

راستاد با تاکید بر اینکه " بنادر زیرساخت خاص و حیاتی کشور محسوب می شوند " خاطر نشان کرد: وابستگی در بنادر به انواع ترافیک با توجه به نیازی که کشور دارد ، باید زیرساخت های بندری را متناسب با شرایط تقاضا آماده کنیم و در مواقع بحران سناریوهای جایگزین را به خوبی طراحی کرده باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان در سایر مقولات ایمنی مثل جست و جوی نجات دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی « طرح های اقتضایی » دارد ، افزود: لازم است در حوزه پدافند غیرعامل نیز طرح اقتضایی داشته باشیم و متناسب با این طرح ، تجهیزات و تمرینات لازم را تدارک ببینیم.

به گفته راستاد ، معاونت مهندسی باید در رابطه با زیرساخت ها ، روبناها و تجهیزات ؛ معاونت دریایی باید در حوزه عملیات دریایی ؛ معاونت بندری و امور اقتصادی باید به واسطه اینکه حساس ترین عملیات ترابری کالا در اماکن بندری انجام می شود و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید به جهت نقش اساسی در پشتیبانی طرح ها ، موضوعات و مقولات پدافند غیر عامل را جدی بگیرند و برنامه های خود بر اساس آن به انجام برسانند و در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: گزارش‌های ارزیابی بنادر کشور همانطور که برای جستجو و نجات و آتش نشانی در بنادر داریم باید برای پدافند غیرعامل هم داشته باشیم و متناسب با خروجی این گزارش‌ها تکالیف مورد نیاز برای بنادر را مشخص کنیم.

وی افزود: مثال بارز شرایط تهدید وضعیت حمل و نقل دریایی است که با آن مواجه هستیم و دشمن درصدد ایجاد محدودیت با اعمال تحریم‌های ظالمانه است. با خودباوری می‌توانیم با ظرفیتی چون 230 میلیون تن ظرفیت بنادر تجاری کشور مشکلات را حل کنیم. با همین ظرفیت‌ها به خوبی از عهده تحریم‌ها برمی‌آییم و پاسخی دندان‌شکن به ژست بچه‌گانه استکبار خواهیم داد.

راستاد گفت: یکی از بزرگترین ناوگان تجاری دریایی دنیا را داریم و بخوبی از عهده تحریم‌ها برمی‌آییم و پاسخی به ژست بچگانه استکبار و شعار آمدن تحریم‌هایش خواهیم داد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه پدافند غیرعامل و حرف‌های ضروری آمادگی کامل داریم اما امیدواریم هیچ وقت نیازمند استفاده از طرح‌های مذکور نباشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران