پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452567 تاریخ : 1398/01/19-16:13:32
,13,
حذف رانت با یکسان سازی نرخ عرضه گوشت قرمز/ ضرورت واردات دام مولد توسط وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار عنوان کرد:

حذف رانت با یکسان سازی نرخ عرضه گوشت قرمز/ ضرورت واردات دام مولد توسط وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار هدف هیات وزیران از مصوبه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی را کمک به افزایش تولید داخل دانست و حذف رانت و دلالی را نتیجه یکسان سازی نرخ عرضه گوشت قرمز عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی با اشاره به واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی، گفت: هدف این مصوبه هیات وزیران، جلوگیری از کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور و ایجاد انگیزه برای افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان سنتی و صنعتی دام بود که رانت ناشی از اختلاف قیمت گوشت را از بین می برد.

کلامی در عین حال تحقق اهداف سیاست جدید دولت را منوط به اجرای اقداماتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، از جمله واردات دام مولد و بره پرواری و توزیع آن بین تولیدکنندگان صنعتی و سنتی دانست.

او افزود: با اجرای این سیاست از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مقادیر تولید و عرضه دام در بازه زمانی 6 ماهه پیش رو به تعادل می رسد و حتی با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش می یابد.

کلامی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی هر شرکت صلاحیت‌دار می تواند گوشت با ارز نیمایی وارد کشور کند، گفت: در این بین، وزارت کشور، مرزبانی ها، گمرک و سایر دستگاه ها مسوول در حوزه قاچاق نیز باید اقدامات خود در حوزه قاچاق دام را تشدید کنند تا با مشکل خروج دام زنده و در نتیجه کاهش عرضه داخلی مواجه نشویم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران