پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 574608 تاریخ : 1399/12/25-16:47:54
,10028,10030,4,
جوانان چینی در جستجوی شغل

بیکاری جوانان چین به 13.1 درصد رسید

جوانان چینی در جستجوی شغل

هدف چین ایجاد 11 میلیون شغل جدید شهری در سال جاری است که می تواند نرخ بیکاری را به 5.5 درصد برساند.

به گزارش بانک و صنعت، با گذشت یک سال از ابتلا به بیماری همه گیر ویروس کرونا جوانان چین هنوز برای یافتن شغل مشکل دارند. سی ان بی سی گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری در چین منتشر کرده است.

نرخ بیکاری برای افراد 16 تا 24 ساله در ماه فوریه 13.1 درصد بوده است که بسیار بالاتر از نرخ بیکاری شهری ملی هدف 5.5 درصد است. نرخ بیکاری 13.1 درصد جوانان همان میزانی است که در سه ماهه اول سال گذشته یعنی در زمان اوج شیوع ویروس کرونا وجود داشت.

بروس پانگ، رییس بخش اقتصاد کلان و تحقیقات استراتژی China Renaissance گفت: این رقم بالای بیکاری حاکی از چالش مداوم ناشی از کمبود اشتغال و فشار بر بازار کار است.

او ادامه داد: براساس اقداماتی که دولت در بخش کارگری انجام داده است، به نظر نمی رسد شرکت ها مشتاق به پر کردن جالی خالی نیروی کار باشند، چرا که سرعت رشد اقتصادی هنوز کم است. جوانان برای پیدا کردن شغل با رقابت بالایی رو به رو هستند.

طبق ارقام رسمی، امسال پیش بینی می شود 9.09 میلیون دانش آموز وارد بازار کار شوند و از رکورد 8.74 میلیون نفر سال گذشته پیشی بگیرند. این آمار همچنین نشان می دهد که حتی قبل از پاندمی ویروس کرونا، تعداد مشاغل جدید شهری در سال 2019 به 13.52 میلیون نفر کاهش یافته است که کمتر از 13.61 میلیون در سال 2018 بوده است. سال گذشته همزمان با تلاش جهانی برای بهبودی از پاندمی کرونا، فقط 11.86 میلیون شغل جدید شهری ایجاد شد.

هدف چین ایجاد 11 میلیون شغل جدید شهری در سال جاری است که می تواند نرخ بیکاری را به 5.5 درصد برساند.

لی ککیانگ، نخست وزیر چین در بررسی سالانه اقتصاد در ماه جاری گفت: فشار فزاینده برای اطمینان از شغل افراد وجود دارد.

اقتصاد چین سال گذشته 2.3 درصد رشد کرد و مقامات برای این سال رشد محافظه کارانه بیش از 6 درصد را تعیین کرده اند.

در مقابل کشورهایی که برای تحریک هزینه ها به شهروندان پول نقد می دهند، چین بر حمایت از کسب و کارها و کارگران تمرکز کرده است، آن هم با کاهش مالیات و وام های ارزان تر.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 357
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران