پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400380 تاریخ : 1397/08/06-16:46:12
,25,
ثبت بیش از 21هزار درخواست اکتشاف و صدور 597 پروانه اکتشافی در کشور

مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت مطرح کرد:

ثبت بیش از 21هزار درخواست اکتشاف و صدور 597 پروانه اکتشافی در کشور

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت با اشاره به ثبت تمامی آمارهای مربوط به اکتشافات معدنی در سامانه کاداستر گفت:‌ در 7ماهه نخست سال جاری 21هزار و 507 درخواست فعال اکتشافی به ثبت رسیده و تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده نیز 597پروانه بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کشاورز با بیان این نکته اضافه کرد: همزمان با آزادسازی پهنه‌های اکتشافی تعداد درخواست‌ها با یک شیب تند مواجه شد و با توجه به تعداد زیاد این درخواست‌ها 283 گواهی کشف معدنی صادر شده‌است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تفاوت میان صدور گواهی کشف تبدیل پروانه‌های اکتشاف به معدن در ایران و سایر نقاط جهان افزود: نکته حائز اهمیت این است که در آمار جهانی معمولا 6 تا 7 درصد پروانه‌های اکتشاف به معدن تبدیل می‌شوند در حالی که این آمار در ایران حدود 10 درصد است و در عین حال نحوه بارگزاری و صدور پروانه نیز در ایران با کشورهای دیگری که در فاز فعالیت‌های معدنی هستند متفاوت است.

کشاورز در ادامه در رابطه با واگذاری پهنه‌های امیدبخش معدنی توضیح داد: در این طرح 161مورد پهنه‌ اکتشافی با مساحت‌های بزرگ وجود داشت که از این تعداد حدود 120 مورد آنها واگذار شده و 75مورد این پهنه‌ها به اتمام رسیده و حدود 700 نقطه امیدبخش معدنی نیز در همین حوزه معرفی شده‌است.

مدیر کل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت در ادامه از تشکیل کارگروه تعامل فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های طبیعی خبر داد و گفت: ظرف سه سال گذشته بالغ بر 24جلسه در این کارگروه برگزار شده و تفاهماتی بین سازمان جنگل‌ها و مراتع و وزارت صمت ایجاد شده است. در راستای این تفاهمات و تعاملات فی‌مابین مشکل فعالیت‌های معدنی در مناطقی که منابع طبیعی اجازه فعالیت را نمی‌داد مرتفع شده‌است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران